Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med vejrtrækninger

Redigeret 6 februar, 2013, 12:32 i Hjerteproblemer
Hej

1. For ca. 16 år siden fik jeg fjernet min livmoder.

2. For ca. 10 år siden, er jeg begyndt at have problemer med hjerteflimmer.

Mit problem er, at ved meget lidt belastning f.eks gå op af trapper, bliver jeg meget hurtig forpustet, hvor jeg har svært ved at få luft og begynder at svede meget, mest i hovedet.
Når jeg får dette anfald, sortner det for mine øjne og bliver meget svimmel. Jeg bliver nød til, at tage en pause på 30 min før jeg kan forsætte.

Min læge har sat mig på dette medicin, Hjertemagnyl 75 mg og Selo-Zok 50 mg, uden held.

Da jeg fik lungebetændelse kom jeg til 3 røgten undersøgelser, hvor det viste sig at mine lunger var okay, efter lungebetændelsen. Desværre hjalp det ikke på mit problem, med at blive forpustet og svært ved at trække vejret.

Efterfølgende har jeg været ved min læge, som har så henvist mig videre til Speciallæge i Hjerte og kredsløbssygedomme Erik LaCour (Juni 2012 & Nov 2012) - Han satte en computer på mit bryst hvor han målte min hjerte rytme i tre dage, hvorefter han satte mig på medicin Digoxin 62,5 mg. 1 pr dag, pga bevist hjerteflimmer.

Da det ikke hjalp, sendte Erik LaCour mig efterfølgende til CT-Scaninng på Regionshospital i Silkeborg (Dec 2012).

Da de fik uskarpe billeder af scanning pga hjerteflimmer, sendte de mig videre til KAG på Regionshospital i Viborg (Jan 2013) Hvor de mundtlige sagde, at alt ser fint ud.

De satte efterfølgende en computer på mit bryst, som jeg stadigvæk afventer svar fra.

Mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre, for at få det bedre. Da jeg synes, jeg bliver sendt rundt fra den ene læge til den anden, uden rigtig at få nogen svar?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Maria.
Log in eller Registrér for at kommentere.