Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp

Redigeret 6 februar, 2013, 10:49 i Åben debat om depression
Jeg kan snart ikke klare det meget længere går til udredning på ung psyk men har sagt at jeg ikke vil mere da jeg ved at samtaler ikke vil kunne hjælpe mig jeg er dybt deprimeret og er selvskadende jeg har desuden også nogen psykoselignende symptomer i from af hallucinationer ser skygger, hørte nogle stemmer forleden osv.. Jeg har også en fornemmelse af at blive holdt øje med. Jeg går ikke i skole i øjeblikket forlader faktisk ikke huset andet end når jeg skal til samtaler. Har haft selvmordstanker i ca 2 måneder med de sidste par dage har jeg KUN tænkt på selvmord har samlet piller sammen og kan slet ikke se en anden udvej.. Jeg ved ikke om jeg egentlig ville udføre det eller om jeg bare ville ende til udpumpning tror jeg ville ende på skadestuen jeg har sagt at jeg ikke kommer til min næste samtale på psyk som er på mandag men noget inde i mig siger alligevel at jeg burde tage derop være helt ærlig og hvis ikke de så sætter noget mere igang end bare samtaler så er det okay at gøre det .. Men jeg ved ikke om jeg kan vente til på mandag har så meget lyst til at få fred... Jeg har altid været dybt imod indlæggelse og medicin men jeg er begyndt at overveje om jeg skulle tage et smut forbi psyk skadestue inden jeg gør noget dumt.. Hvad skal jeg gøre???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Justagirl

    Hvis man har en alvorlig depression, hvad meget kunne tyde på, at du har, også set ud fra det, du har skrevet i tidligere indlæg, så hjælper samtaler ikke tilstrækkeligt.

    Normalt er man tilbageholdende med at give antidepressiv til børn og unge under 18 år, og sådan som jeg har forstået dig, så har du tidligere været modstander af at tage medicin. Men nu ser det ud til, at du er ved at ændre synspunkt. Det kan jeg godt forstå!

    Du behøver jo ikke at være indlagt for at få medicin. Du kan sagtens bo hjemme.

    Jeg kan godt forstå, at du synes, at der er længe til mandag, når du har det så dårligt. Jeg synes, at du skal ringe til en af de rådgivninger, der findes, og bede om råd.

    Måske er det bedst, at du ringer til Livslinien, telefon 70 201 201. De giver rådgivning til bl.a. folk med selvmordstanker. Der er åben hver dag fra 11-23.

    Du kan også vælge at ringe til Børns Vilkår, telefon nr. 35 55 55 55. Telefonen er åben mandag til fredag fra 12-19.

    Jeg har taget oplysningerne fra denne side:

    http://www.netdoktor.dk/krisehjaelp.htm

    Jeg forstår godt dit ønske om at få fred. Men det får man ikke af at tage piller. Man risikerer at få en grim skade af at tage en overdosis piller. Og under alle omstændigheder, så er det ubehageligt at få en udpumpning. Den belastning har du ikke lige brug for.

    Du har brug for hjælp. Du skal vide, at det er muligt at blive rask. Det tager bare lige lidt tid, inden den antidepressive medicin virker. Jo før du kommer i gang, jo hurtigere bliver du rask!

    Ring allerede i dag til en rådgivning og få vejledning i, hvordan du bedst og hurtigst får hjælp.

    God bedring og mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.