Hjem Kræft Åben debat om kræft

Kan det være leukæmi?

Redigeret 6 februar, 2013, 02:35 i Åben debat om kræft
Jeg har gået med nogle symptomer det sidste stykke tid og kan ikke inde ud af hvad der er glat med mig! Jeg har været ekstremt træt den sidste måneds tid. Jeg har været hos lægen og hun tog blodprøve og undersøgte for forskellige ting. Det var bl.a. stofskifte og blodprocent (8,5). Værdierne var altså som de skulle være, på nær en undergruppe af de hvide blodlegemer (neutrofile granulocytter) den var lav. Hun sagde dog at det så man ofte efter en infektion f.eks., så det var ikke noget.
Jeg tager Omnimin og ekstra d-vitamin hver dag og har den sidste uge taget Kräuterblut (jern) for at se om det kunne hjælpe. Jeg er dog stadig meget træt. Orker kun meget lidt. Jeg har tabt mig lidt (3-4kilo) og jeg er slank i forvejen, har døjet meget med hovedpine, flere har sagt jeg ser bleg ud. Får let hjertebanken. Skal jeg løfte en tung kasse f.eks., hamrer mit hjerte derudaf bagefter og jeg får det nærmest varmt inde i min krop. Jeg er meget svimmel og føler jeg går udenfor min krop. Kan ikke lide at køre bil mere, da jeg føler jeg er i en bobbel, og har svært ved at koncentrere mig.

Kan det være leukæmi? Hvis det var leukæmi, ville min blodprocent vel ikke være i orden, eller hvad?

Kommentarer

  • det er svært at vide om det kan være leukæmi----

    men jeg ville gå til lægen igen ---og sige at der er noget galt ---og du vil gerne undersøges mere ---

    men samtidig ville jeg gå til Matas og købe de stærkeste vitamin piller jeg kan få ---det skal være nogle hvor der er alt i ---og så ville jeg starte en kur på det ---og det er ikke noget der virker på en dag ---nej du skal tage det i lang tid ---og så skal du drikke godt med vædske ---

    hvordan er din kost ---er den sund og god ---
  • Jeg tager allerede Omnimin, som skulle være et rigtig godt vitaminpræparat. Synes også jeg drikker godt, men det kniber med appetitten. Jeg bliver meget hurtigt mæt og føler mig egentlig aldrig rigtig sulten. Spiser fordi jeg ved jeg skal, ikke fordi jeg har lyst.
  • jeg kender ikke de piller du tager ---jeg har hørt navnet ---der skal bare være alle B VITAMUNERNE ----SAMT D VITAMIN og helst så mange miniraler som muligt ---
  • Du må forlange at blive grundigt undersøgt. Jeg tror ikke nogen her kan give et bud på, hvad der er galt.
    Masser af forskellige vitaminer tror jeg bestemt ikke hjælper i dette tilfælde. Omnimin er jo en udemærket vitamin/mineral pille.
    Man kan også blive syg, hvis man overdriver vitamin/mineral indtaget.


    http://min.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/169
  • Ja, du må til lægen igen.

    Du kan sagtens have enten kyssesyge eller cmv-virus, de kan begge give svær træthed. Cmv har de fleste fået som børn, men den kan komme igen fordi den ligger dvalende i kroppen, eller man kan være en af de få der bare ikke har fået den før.

    Der kan selvfølgelig også være helt andre grunde, stress fx men det ved du jo bedst selv om du er.

    Leukæmi kan ses på den blodprøve din læge tog så det behøver du ikke at være nervøs for.
Log in eller Registrér for at kommentere.