Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For lavt stofskifte

Redigeret 11 april, 2013, 02:59 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej med jer.

Jeg blev den 11 januar 2013 sat i behandling med Euthyrox - 1 tabl på 50 mgr mandag, onsdag og fredag. Skal have taget nye blodprøver den 21 marts 2013

Samtidig er jeg Meniére-patient men synes at min tinnitus er blevet markant højere samtidig med at jeg har fået hovedpine og er konstant små-svimmel. Træthed på træthed på træthed...

Alle mine fingernegle er også helt rillede som et vaskebræt..

Jeg har bare IKKE ret meget forstand på de tal lægen har givet mig udover at jeg kan forstå at mit TSH ligger for højt på 9.55

Er der en venlig sjæl som måske kunne hjælpe mig lidt med de tal jeg her lister fra lægens brev?
Er jeg mon stofskiftesyg eller er det blot en overgang?

På forhånd tak


P-Thyreodeastim.hor 9.55

P-Thyroxin stofk. 86

P-Frit T-4 index arb 1.04

P-Triiodthyronin sto 2.34

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Så lige dit spørgmål og har lige fået at vide hvad
    normalområderne for de blodprøver du har fået taget er på:

    S- thyrotropin( tsh)      Normalværdier 0,3-4,
    S-thyroxin (shf) T4      normalværdi ( 60-135)
    S-triiodthyrosin  T3    normalværdi (1,45-2,50)
    S-t3 uptake 0,96         normalværdi (0,93-1,29)

    Er din Tsh for høj har du for lavt stofskifte
    Og er den for lav har du nok for højt

    Mvh L
  • Indstillinger
    Ps.. Jeg har de samme symptomer som dig og flere andre mystiske synes jeg og mit stofskifte er også alt for lavt
    Mvh L
  • Indstillinger
    Tak for dit svar.
    Jeg har undersøgt en del på nettet om det og kan se at flere andre som bl.a. har en autoimmun sygdom som B12-mangel (som jeg også har - får indsprøjtning hver 3. måned) også lider af for lavt stofskifte.
    Ydermere er der flere med Meniere-sygdommen som både har B12-mangel og for lavt stofskifte, så jeg tror at der måske kan være en sammenhæng imellem tingene...
Log in eller Registrér for at kommentere.