Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kvinder og sex

Redigeret 4 februar, 2013, 05:27 i Åben debat for mænd
Jeg har en kammerat der påstår at lang de fleste kvinder ikke kan have forhold baseret udelukkende på sex ? altså bollevenneforhold.

Han mener at kvinde altid vil lægge mere i det end bare sex, det er hendes natur at blive forelsket i den person hun har sex med. Følelserne bestemmer og ikke hovedet ?

Passer det ? og er en pige "billig" hvis hun har forhold baseret kun på sex og lyst ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, og det er for mig helt klart at jeg fik mere ud af det, hvis jeg var sammen med en mand, jeg følte noget for - end hvis det "bare" var en hygge-bolleven.

    Nu har jeg været lykkelig sammen med den samme i snart mange år, men før ham, havde jeg da nogle forhold, der var lidt mere "løse", men da jeg ikke fik det store ud af det, så var det ikke meget, jeg gjorde i den slags.

    Jeg kan dog ikke se, der skulle være noget galt i det, hvis en pige også kan være der, hvor hun ønsker noget helt uforpligtende.

    Her på debatterne har der faktisk også været mænd, der har udtrykt noget forvirring over, at de ikke kan få den op at stå, når de bare har kastet sig ud i noget med en pige, de ikke følte noget for, så der findes jo også mænd, der kun kan få noget ud af det, hvis følelserne følger med.

    Vi er alle forskellige - nogen kan godt få det til at fungere, uden der er følelser med - andre kan ikke, og sådan er det.

    Men - jeg tror da gerne, at det mest er mænd, der kan koble følelser fra, og nyde noget, der udelukkende er uforpligtende sex, men der findes da også kvinder der går i byen for at finde "noget for natten".

    Og det er da helt i orden og ikke billigt, hvis man kan få det til at fungere på den måde.
  • Indstillinger
    Jeg tænker bare det er tomt og kan man virkelig lade være med at give noget af sig selv ?

    Kan sex bare være sex ? Er det bare en tosset kristen opdragelse der spiller ind her?

    Det er jo nok en chuvenistisk holdning at sige at en kvinde er billig fordi hun har haft f.eks. 50- 60 sex partnere inden hun er 30 ?

    De fleste har jo prøvet engangsknald, og jeg ved godt det er individuelt hvor mange partnere man har haft, men er der ikke en norm hvor det ligesom skiller ? Hvor man tænker jesus har hun været sammen med 70 forskellige eller 30 forskellige for den sagsskyld ? Det virker jo også sådan lidt på mænd - Kender flere gutter der har været sammen med omkring 100 forskellige og er stolte af det...
  • Indstillinger
    Ja, men det er vel lige præcis den, der vel stadig lever i bedste velgående:

    En kvinde, der har været sammen med mange er "billig" og "nem" - bestemt ikke en, man(d) regner for noget.

    Men en mand, der har haft et hav af partnere er et "rigtigt" mandfolk - og han er voldsomt attraktiv.

    Og den ligger nok langt tilbage i historien eller kulturen - og der jo den dag i dag stadig kulturer, hvor kvinden skal være jomfru på bryllupsnatten og er hun ikke det, så har manden fuld ret til at erklære ægteskabet for ugyldigt - og den stakkels pige er dømt til evig fortabelse, hvor i mod manden naturligvis skal have gjort sig sine erfaringer først. Det er jo dobbeltmoral så det basker - men sådan har det jo været i næsten hele vores historie; i hvert fald fra der kom den fordømmende religion ind i vores historie. Vikingerne tog det vist ikke helt så tungt.

    Et eller andet sted, så sidder den jo stadig i mange mænd - det er pigen, der er billlig, hvis hun har haft mange partnere, men manden bliver det aldrig - ligegyldigt hvor heftigt han har levet.

    Og ja - det ligger vel stadig et eller andet sted i opdragelsen, selv om man jo prøver at undgå det.

    Jeg er da enig så langt, at heller ikke jeg synes om sex udelukkende for handlingens skyld - jeg synes man gør sig selv en bjørnetjeneste ved at kaste sig ud i ligegyldig sex, for det forfladiger jo netop denne akt, som burde være det mest intime, nære og bekræftende man kan opleve med den man elsker.

    Men fordømme at nogen har det fint med at leve sådan - det vil jeg ikke.

    En hver har ret til at leve sit liv, som man nu vil - og så længe det ikke skader andre eller er i strid med gældende lovgivning, så bør også det respekteres.
Log in eller Registrér for at kommentere.