Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lav stofskifte - undervægtig ?

Hej
Jeg er 1,59 høj og vejer pt 41,2 !! Hvilket jeg er rigtig træt af.
Men min normal vægt plejer at ligge på 45, hvilket jeg gerne vil igen. Men jeg syntes ikke det er helt muligt.
Jeg har 2 børn, og det har i begge tilfælde været efter fødsel jeg har tabt mig og ikke kan komme op på min normalt vægt igen.

Efter min første fødsel kom jeg aldrig op på normalt vægt og gik derfor til læge for at få tjekket mit stofskift, hvilket resulteret i at jeg har for lavt stof skifte. min læge forstår heller ikke hvorfor jeg ikke kan tage på, men nu får jeg elektroxin pga mit stofskifte. og normalt er det jo hvis man har for højt stofskifte at man forbrænder hurtigt. Derfor er det lidt underligt !

Men jeg spiser meget, og får fløde i maden op til 3 gange om ugen. - ja jeg spiser også en del usunde ting, men det er bare umuligt at tag på.

Jeg ved godt at motion og sundt mad vil hjælpe ( efter hvad man høre) Men syntes selv jeg får rigelig af mad ( plus spiser altid nat mad ved en 23.00-00.00 tiden ) Motion har jeg desværre ikke tid til med to børn. men jeg bevæger mig meget i det daglige, tror først jeg sætter mig ned og slapper af kl 20.00 når begge børn er lagt, ja eller kl 21.00 når jeg så har ryddet hele huset op .

Men i går fik jeg noget protein pulver af en kammerat, hvilket jeg skal tag 3 gange dagligt. så nu håber jeg det kan hjælpe..

Er der ellers nogle der har nogle gode ideer, for jeg er bange for jeg ikke er så vild med det pulver.

Kommentarer

  • Indstillinger
    inden du starter på protoin kur ---skal du slå op hvad er protoin godt for ----
    hvis man skal tabe sig er protoin kost godt ---men det skal du jo ikke ----til at øge muskler bruges også protoin ---

    jeg ved ikke om det er samme slags
    men hvis du slår det op --vil du se der er flere slaks protoin
    hvad med en diatist ---hun må kunne råde dig --til en kost der øger kalorierne ----

    ja livet er svært ---du er for tynd ---og jeg kæmper med at jeg er for tyk ---

    mit problem er at jeg er lækker sulten hele tiden --og trøst spiser alt for meget
  • Indstillinger
    Ja jeg tror også man skal have fat i en diætisk for at opnå den sunde måde at gøre det på :-) Men nu venter jeg lige og ser, for jeg har på en uge taget 1 kg på :-) Så det ser ud til at virke.

    Ja livet er hårdt, hvis ikke man kæmper med det ene, så er det noget andet.
    Men om man er for tyk eller tynd, er bare ikke fedt- og lige svært for begge.
    Men også held og lykke til dig :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.