Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-pille glemt, opdaget to dage efter

Redigeret 2 februar, 2013, 04:20 i Prævention
Efter en travl uge med opgave skrivning, gik der lidt rod i min P-pille ordning.
Om onsdagen da jeg skulle tage min P-pille, opdagede jeg at den for tirsdag ikke var taget, men jeg er ret sikker på at jeg tog en pille om tirsdagen. Så jeg har sandsynligvis glemt en pille mandag, taget EN pille tirsdag og tog så to piller om onsdagen (den for onsdag og den jeg skulle have taget mandag.)
Det skal lige siges at jeg er i den anden p-pille uge, den uge hvor at man bare tager pillen man har glemt når man opdager det, og så er alt vel, men gælder det også i denne situation?
Kunne godt tænke mig at kunne hygge med kæresten nu jeg har tid og er færdig med opgave skrivning, og kondom har bare aldrig fungeret for os.
Er det bare surt show så, eller skulle det være i orden? Der er jo ikke gået mere end 48 timer imellem den ene pille til den anden?
Men vil bare heller ikke risikere noget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jo forskeligt fra mærke til mærke, hvordan og hvorledes - og derfor bør det stå i indlægssedlen, hvordan du skal forholde dig, hvis du har glemt en eller flere piller.

    Almindeligvis er det sådan, at når man vælger at bruge p-piller, så er det ret så vigtigt at tage dem korrekt, og hvis man glemmer en eller flere, så skal man bruge anden prævention - i hvert fald 7 dage efter, eller også resten af perioden for pakningen.

    Men - i dit tilfælde; læs indlægssedlen, og er du der efter stadig i tvivl, så brug anden prævention for en sikkerheds skyld.
Log in eller Registrér for at kommentere.