Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vandladningsproblemer - er det kræft?

Redigeret 2 februar, 2013, 01:46 i Mænds sygdomme
Forhistorien er at jeg for 8 måneder siden fik en klamydia-infektion, som så blev behandlet og efterfølgende kontrolleret. For tre måneder siden fik jeg så vandladningsproblemer - jeg er på toilettet hele tiden (mere end 12 gange dagligt) , urinen er typisk mørk, men der er ikke blod i den- jeg har fået det testet hos urologen. Urologen sagde så, at jeg ville blive tilbudt en cystoskopi, idet der var mulighed for at mit vandladningsbevær skyldtes min tidligere klamydiainfektion - at den har forårsaget en indsnævring af urinrøret. Men nu er jeg betænkelig ved, om det evt. kan være kræft, enten i urinrøret, blæren eller prostata? Jeg er 25, mand og ikke-ryger. Cystoskopien er om en måned. Havde de sagt noget til mig allerede, hvis der var begrundet mistanke om noget alvorligt? - Er der desuden nogen der har erfaring med en cystoskopi? Jeg er lidt nervøs for hvor ondt det gør...

Kommentarer

  • Indstillinger
    slap nu af --ingen kan vide hvad det er før det er undersøgt ---men hvis der var kræft seller i dine prøver --er jeg sikker på du havde fået det at vide ---- du må gå til lægen igen --hvis du syntes der er sket forandringer ---
    men vente tiden er altid svær
  • Indstillinger
    Drikker du vand nok.

    http://www.sundhedslex.dk/moerk-urin.htm

    Jeg har fået undersøgt min blære, det gjorde overhovedet ikke ondt. Det er naturligvis lidt anderledes hos mænd, men så meget værre kan jeg ikke tro det er.

    Får du noget medicin. En overgang fik jeg noget, hvor jeg skulle på toilettet mange gange. Det var især hårdt om natten, hvor jeg skulle op 6 gange.
    Jeg tror faktisk ikke du har kræft. Jeg mener du kan stole på urologen.
Log in eller Registrér for at kommentere.