Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkværdig tinnitus.

Redigeret 30 januar, 2013, 17:08 i Hørenedsættelse og tinnitus
Hej. Jeg er en pige på snart 25.
Jeg har lige så længe jeg kan huske haft susen for ørene og da jeg var 15 fik jeg så den "klassiske" tinnitus (altså hyletonen).
I starten brugte jeg musik og tv til at falde i søvn, men efter nogen år lærte jeg af få tinnitusen i baggrunden og fortrækker nu komplet ro, når jeg skal sove.
Nu er jeg lige kommet hjem fra en ret stresset rejse og for nogen dage siden kom min kæreste til at lave en lyd ind i øret på mig, som startede en ny tone.
Det skal siges jeg altid har haft de samme 2 toner (som jo så bliver værre hvis jeg er snottet, stresset osv). Jeg har tinnitus på begge øre, altså ramte det mig ikke kun på det ene øre da jeg var 15, men er nærmere en lyd inde i hele hovedet.
Den her lyd, er kun på det venstre øre og den kommer og går. Den er der det meste af tiden og meget distraherende, men jeg har oplevet at vågne uden og at den så kommer senere på dagen. Derudover var der morgenen efter hvor jeg vågnede af endnu en skarp lyd, der gik op og ned i lydvolumen og lavede underlige "rytmer" indtil den gik væk. Har ikke haft den siden. Er der nogen der har oplevet noget lignende?

- Nina.

GODT RÅD: Jeg har læst et sted at magnesium hjælper og det har jeg brugt i godt et halvt år, med rigtig god effekt. Det nedsætter ikke tinnitusen, men det nedsætter opmærksomheden omkring den. Håber det kan hjælpe nogen. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.