Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Tilbagevendene Mavesmerter og diarre 3 år periode.

Hej derude.
Jeg har igennem de sidste 3 år haft tilbagevende mavesmerter og diarre.
I kan lige få lidt baggrund om mig, jeg var på efterskole i 10. Klasse, hvor der intet var, hvor jeg mødte venner og fik en kæreste som jeg stadig er sammen med idag.

Det startede første gang da jeg skulle begynde på gymnasiet, jeg havde knap gået der i 3 måneder, og fik kramper omkring tarmen, og fik diarre. det varede i næstren 2 uger, og jeg var til lægen og fik nogle piller som lige meget hjalp, og så holdt det faktisk op, sådan fra den ene dag til den anden.

jeg droppet så ud, fordi det ikke var mig og begyndte et andet sted.

- Samme problem, og sådan har det faktisk været de sidste 3 år, med omkring 2-3 måneders tilbage venden. Jeg sidder og har det nu her, jeg startede som kok her i Januar. Sidst jeg havde det var lige i starten af december, hvor jeg begyndte på arbejde som julemedhjælper.

Jeg har virkelig selv ingen ide om hvad det kan være, og om hvorfor det kommer hver eneste gang jeg lige er startet på noget nyt, eller lige holdt op med noget.
Jeg har som sagt min kæreste som bor 2 timers kørsel fra mig, og vi har været sammen i 2 år, og det lyder måske underligt men jo længere ind i vores forhold vi kommer jo mere og mere føler jeg trang og nød til at bo tæt på hende, og være sammen med hende. Jeg ved ikke om sådan noget kan føre til der her.

Mine symptomer plejer at være:
Mangel på lyst til at tage i skole.
Svimmelhed
Mavekramper
Nedsat humør
Jeg føler mig forvirret
Jeg får den sindsyge trang til at være hos min kæreste, og tæt på hende.

Jeg har selv tænkt, om det er skolen der er noget galt med, eller om det er min kæreste der påvirker det her.
Og måske det ville blive løst af at jeg flyttede op i nærheden af hvor hun bor.

Men kom med jeres input til hvad i tror det er, og hvad jeg kan gøre.

MvH. ExO

Kommentarer

• Som jeg læser dit indlæg, så er det tre år siden, du har været ved læge - og det endda kun en enkelt gang, hvor du fik nogle piller?

Jeg synes da klart, det nu må være tiden,hvor du beder din læge om en henvisning til en speciallæge, så det kan blive ordentligt udredt, hvad du kan fejle.

Der kan være problemer med en type mad, som din mave ikke kan tåle, men det kan da også være, at du er en ret følsom person, der let påvirkes af ydre omstændigheder, for det er da tankevækkende, at det primært er i de perioder, hvor der sker ændringer i din dagligdag, du får det dårligt.

Men - først bør du da bede om at blive ordentligt undersøgt.
Log in eller Registrér for at kommentere.