Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen sexlyst - 19 år

Redigeret 30 januar, 2013, 14:05 i Mandlige sexproblemer
Hej!

Jeg er en fyr på 19 år, der efterhånden er ved at være noget træt af sit sexliv - eller mangel på samme.
Jeg havde for et år siden en kæreste jeg var sammen med i 1,5 år, og vi havde meget sex og rigtig god sex. Men efter vi har slået op, har jeg haft utroligt mange mislykkedes samleje, hvor det er mig der har haft problemer med at gennemføre det grundet manglende erektion, for det meste er det kondomet der ødelægger det for mig og det får min erektion til at falde.
Jeg har dog fået oralsex hvor en erektion ikke har været noget problem overhovedet.
Jeg tror muligvis at det er de mange fejlslående forsøg der har gjort at jeg har mistet modet, og nærmest har droppet mine forsøg på at have sex.
Jeg tænder rigtig meget på piger, og jeg er slet heller ikke i tvivl om min sexualitet, men jeg har nu taget "afstand" fra det kvindelige underliv da jeg har haft de mislykkedes forsøg. Men jeg vil blot spørge hvordan jeg kan komme udover det stadie jeg er i, og om det er unormalt? Jeg selv en fornemmelse af, at jeg efter de mislykkede forsøg har tilegnet mig en ordentlig omgang præstations angst.

Jeg håber I kan hjælpe, da jeg som de fleste andre mennesker synes at sex er noget helt fantastisk, og jeg vil meget gerne have mit sexliv op at køre igen!

På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har været sammen med en pige i 1½ år, og der var der ingen problemer for dig. Så læser jeg, at du siden har haft "utrolig mange" forsøg mht sex, og der er det ikke lykkedes for dig.

    Jeg går ud fra at din tidligere kæreste og du havde det godt sammen, var glade for hinanden? Altså der var følelse involveret.

    Siden har du - som jeg læser dit indlæg - kastet dig ud i mere eller mindre "løse" forbindelser, hvor der måske ikke har været de store følelser?

    For rigtigt mange hænger disse ting altså sammen. Jo - jeg ved godt, at der også er mange, der netop KAN kaste sig ud i diverse tilfældige bekendtskaber - og også få noget ud af det, men der ER altså mindst lige så mange for hvem, det ikke er en ubetinget succes, netop fordi man ikke har de tætte relationer på plads først.

    Og - jeg ved også at det desværre mere ER blevet sådan at sex og følelser langt hen ad vejen holdes adskilt, men det betyder også at netop sex for mange bliver mere ligegyldigt og forfladiget.

    Så - et eller andet sted tror jeg, at det er der dit problem befinder sig. Du kan simpelt hen ikke oparbejde det helt store engagement, når det er med en pige, der i øvrigt ikke betyder det store for dig.

    Nu er du heldigvis ret ung, så der er ikke noget forgjort i, at du lige tager en slapper, og prøver at se om der dog ikke skulle findes en sød pige, som du stille og roligt kunne begynde at lære ordentligt at kende, og at I slet ikke kaster dig ud i sex, før I har lært hinanden ordentligt at kende.

    Så har I måske endda også fået en fortrolighed, der gør, at du kan fortælle hende, at du - måske kan have lidt problemer i starten. På den måde kan det hele blive meget mere afslappet, og så tror jeg også det hele nok skal kunne fungere igen.

    Og - så kan du i mellemtiden øve dig i brug af kondom. Der findes flere mærker, og du kan med dig selv afprøve de forskellige, så du netop kan finde en type, du stort set ikke vil kunne mærke. Og hvis den påsætning - når det bliver aktuelt - bliver en del af akten, så bør problemet altså ikke være stort.

    I hvert fald er det helt urimeligt at forlange at en pige skal fylde sig med hormoner (p-piller) bare fordi manden ikke bryder sig om kondom, for det kan man sagtens lære at bruge uden nogen form for problemer.
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar!
    Ja, jeg tror du har helt ret i at jeg ikke er god til at kaste mig hovedkuls ud i sex med en pige, som jeg i princippet ikke har nogle følelser for.
    Det med kondomet lyder som en rigtig god ide, da det faktisk er en af de ting der kan gøre mig nervøs bare af at tænke på det.
    Men ja, problemet er jo nok at man går rundt og tror at alle uden problemer kan knalde til højre og venstre uden problemer.
    Det hjalp rigtig meget at høre hvad det kan skyldes og det er helt sikkert noget jeg vil arbejde på.
    Jeg vil tage en slapper igen, og håbe at jeg finder en jeg kan blive lige så glad for som jeg engang var for min ex, da jeg jo ved hvor meget det betød at jeg kunne slappe af sammen med hende.

    Tusind tak for dit konstruktive svar endnu engang!
  • Indstillinger
    Jeg er glad for, du fik et input, du kunne bruge.

    Jeg tror, det er mere almindeligt end du tror, at man lige skal kende hinanden først, før det kan lykkes. Personligt har jeg faktisk oplevet en del gange, hvor han ikke kunne første gang, men problemet har meget hurtigt løst sig - især fordi der jo altså ikke blev ghjort noget drama ud af det, netop fordi det er så almindeligt. De kærester jeg har haft, der havde det "problem" har da også fortalt mig, at de netop aldrig har kunnet første gang med en ny partner, og havde derfor heller ikke forventningen, da det blev min "tur".

    I øvrigt er det vel heller ikke et emne dine venner sidder og underholder med i mandegruppen, eller hvad? :-) Så ret beset ved du vel slet ikke, om flere af dinne venner har samme problem, vel?

    Godt du nu tager det roligt. Det er det første og absolut bedste skridt på vejen:-)

    Tak for at du meldte tilbage.
Log in eller Registrér for at kommentere.