Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp - jeg bliver skør

Redigeret 29 januar, 2013, 17:46 i Angst
Jeg synes mit liv er blevet et helvede.
Det hele startede for 4 mdr. siden med at jeg var dårlig og gik til lægen, han mente det var forhøjet stofskifte og at det skulle undersøges. Efter 2. mdr. fik jeg svar på at der ikke var noget galt med stofskiftet, det måtte være maven og igen ventede jeg. Jeg fik at vide at jeg har et spiserørs brok og fik noget medicin.
I dag har jeg været på hospitalet som mener det må være noget andet!!!! Et brok kan ikke give mine symptomer. Der skulle en scanning til - så igen kan jeg få lov til at vente.

Jeg ved jeg har noget angst og jeg går til terapi. Det hjæper også lidt, men jeg kan bare ikke slippe tanken om at der er noget fysisk galt med mig!!!

Er der nogen som kan fortælle hvordan de oplever deres angst??

Jeg har smerter i maven, svært ved at spise, er utrolig træt, pulsen slår omkring de 100 i minuttet, tankerne bliver ved med at vende tilbage til om der nu er noget galt, jeg har svært ved at være glad.

Er der nogen som har nogle gode råd?? Jeg er ved at blive desperat.

mvh
Marianne

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvor gammel er du ---du er ved at blive undersøgt for mange ting ---du skal sige til din læge ---at du vil have taget prøver --om hvilke vitaminer du mangler --

    for det viser sig at der er mange som mangler ---og det kan man blive syg af ---
  • Indstillinger
    Jeg er 41 år. Jeg har fået taget et have af blodprøver, men aner faktisk ikke om der er testet for vitamin mangler.
    Min læge er vist bare af den opfattelse at jeg er skør
  • Indstillinger
    DET SKAL DU IKKE FINDE DIG I ---DET ER DIN KROP --OG DET ER DIG DER HAR DET DÅRLIGT--

    har du ikke spurgt ham --hvad de blodprøver viser ---og hvad det er der er blevet taget
  • Indstillinger
    Krop og psyke hænger sammen. Jeg har ikke haft angst. Angst kan komme i mange former. Du skal lære nogle åndedrætøvelser og tankesæt, som kan dæmpe din angst. Det håber jeg, at din terapeut kan hjælpe dig med, ellers må du finde en, der er bedre. Du kan gå til en alternativ læge og få undersøgt, om der er nogle mangler, for angst kan jo også være et psykisk tegn på en fysisk mangel. Feks. B 12 og mange andre ting, som du måske kan læse dig frem til i den alternative verden. Undgå kaffe og alkohol.Læger har en tendens til at skille alt fra hinanden, og de spørger som regel ikke ind til om hvad du spiser, om du motioner, hvordan dit liv som helhed er osv. De er ikke gode til at undersøge dig for diverse mangler, eller finde sammenhæng mellem fysik og psyke. Motion er også en god vej til at dæmpe angst med. Jeg har en kammerat der har haft angst i perioder, jeg har en mailadresse, som jeg tror er synlig, og hvis du vil have, at jeg finder yderligere info til dig, er du meget velkommen til at skrive. Du skal sørge for at have en fast rytme og nogle gode ritualer. Spis aldrig inden du skal sove. Du skal kræve hos din læge, at du bliver gennem undersøgt i forhold til de symptomer du har, så du kan skelne mellem fysisk eller psykisk årsag.
Log in eller Registrér for at kommentere.