Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i venstre i side af munden?

Redigeret 3 februar, 2013, 10:55 i Åben debat om smerter
Hej.

Jeg har i et par dage gået og døjet med at min venstre side af munden er virkelig smertefuld. Det skal siges jeg lige har været igennem en influenza i samme tidsperiode, og at dette startede en dag efter influenzaen. Min kæbe gør ondt når jeg prøver at åbne den mere end 1-1½ cm, og hele området omkring kæbeleddet er virkelig øm.
Jeg har også smerter i venstre side af halsen når jeg synker.. Jeg har haft kontakt til lægen, der sagde at det blot var influenza, og at jeg bare skulle drikke vand og vente, men nu synes jeg godt det er ved at være træls at spise yoghurt hele dagen. :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Er det overkæben? eller underkæben?
    Og er det hele kæben? eller blot lidt?
    og var du ovre influenzaen?

    Det med at det bare er influenza... er ret tamt... (sagt MEGET pænt)
  • Indstillinger
    Hej...

    Det lyder ikke som om at det har noget med influenza at gøre.
    Men jeg er nødt til at spørger dig om din venstre side er hævet?

    Hvis den er hævet kan det skyldes at der er gået betændelse i din ørespytkirtel - så jeg vil nok råde dig til at ringe til din læge igen, hvis smerten ikke er gået over.

    Det ikke noget farligt, og tror det kan behandles med noget Antibiotika.
  • Indstillinger
    Efter jeg har været herinde... Googlede jeg....
    Ikke meget at finde....
    Men en side skrev om... at smerter i kæben uden andre årsager... især i venstre side, kan skyldes at hjertet har været på hårdt job... og man så skal skynde sig til læge..
  • Indstillinger
    Hvis smerter i venstre side af kæben, samt på den venstre del af halsen og op omkring venstre øre, skulle skyldes noget med hjertet, vil du med stor sandsynlighed også have smerter som strækker sig ned mod venstre skulder og i venstre arm.

    Da der ikke bliver nævnt den i hendes symptom beskrivelse, må man kunne udelukke at der ikke er noget vejen med hjertet - medmindre der selvfølgelig er flere symptomer som bare ikke er blevet beskrevet. Det kan jeg ikke udelukke.

    Men jeg synes under alle omstændigheder du skal tage til læge, da det kun er ham/hende som kan udføre en ordentlig diagnose.
Log in eller Registrér for at kommentere.