Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endeløs feber/frygt for at være hypokonder?

Redigeret 26 januar, 2013, 11:47 i Blod og blodsygdomme
Hej :)

Jeg har nu i lang tid døjet med diverse symptomer, især en feberagtig følelse i kroppen, som ingen ende vil tage.

Og jeg ved godt at svaret vil lyde at jeg skal søge læge, men jeg er meget bange for at jeg vil blive "tagget" som en hypokonder.

Jeg har følt mig feberagtig i sådan cirka 2 måneder, har været svimmel, svag og ja, haft diverse symptomer på en slem influenza. Jeg har også sovet meget mere end jeg plejer, følt mig umådeligt træt efter at have sovet og haft ondt i led og hele kroppen.

Jeg spiser normalt sundt, sørger for at få alle mine vitaminer og mineraler, samt at drikke vand - men det er svært når appetitten er helt nede på 0.

Sidste år blev jeg opereret for en cyste, og fik af vide at jeg havde alt for mange hvide blodlegemer - og der tænkte jeg at det var positivt, for hvide blodlegemer er lidt ligesom "the good guys" som sørger for at holde immunforsvaret oppe osv.

Men efter at have søgt lidt på det, kan det jo godt være skidt.

Jeg har bestilt en tid til lægen næste uge, samt en tid hos tandlægen, efter at jeg pludseligt har fået tandkødsbetændelse på 2 tænder, lidt mystisk men ja. :)

Jeg ville egentligt bare vide om der er nogen som har oplevet noget af dette, eller kan fortælle lidt om hvad dette kunne være?

Jeg er lidt bange for at nævne alle disse ting, for ja der kunne være meget til grund for alle disse symptomer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal ikke være bange for at blive taget for en hypokonder hos din læge.

    Som du har set rundt omkring på nettet, kan det være mange forskellige ting og hvad der lige er grunden hos dig er umuligt at sige uden så meget som en blodprøve.

    Du kan jo fortælle det om de hvide blodlegemer som var forhøjede og det skal da helt sikkert testes igen hos din læge.

    Men et gæt kunne da være kyssesyge, det giver i hvert fald også de symptomer du beskriver, og jeg tror også at din læge vil tjekke dig for det som noget af det første.

    Så du skal ikke være bange for at blive "tagget" men bare fortælle tingene som de nu engang er.

    God bedring ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.