Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fuld omskæring eller klip?

Redigeret 31 januar, 2013, 11:47 i Mandlige sexproblemer
Hej alle sammen!

Først vil jeg sige at jeg er en fyr på 18 år.

Jeg var for et par dage siden til konsultation på hospitalet for at høre om jeg skulle omskæres for en forhudsforsnævring, og det skal jeg. Jeg fik at vide at jeg har to muligheder, enten få et klip og beholde en del af forhuden, eller få det hele fjernet.

Jeg blev anbefalet at få det hele fjernet, fordi lægen der konsulterede mig synes at det kommer til at ligne hængeørene på en elefant hvis man kun får klippet, men jeg er selv i tvivl.

Hvordan fungere det hele hvis man får en fuld omskæring, når der ikke længere er noget at trække tilbage, og gør det ikke ondt under f.eks. forspil hvis man får et tørt handjob.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle der er blevet omskåret gerne dem der både har fået den fulde behandling og dem der bare har fået klippet.

Hvad synes I har I fortrudt og kan I fortælle mig noget om hvordan det hele virker bagefter?

Jeg ville virkelig sætte pris på jeres hjælp! :-)

De bedste hilsner
Ruby

Kommentarer

  • Indstillinger
    Klippet kaldes "dorsal slit". Prøv at google det, så du kan se nogle billeder.

    Den fulde omskæring er nok den bedste løsning og giver ingen problemer efterfølgende. Man kan godt handjobbe tørt, men jeg foretrækker nu et vådt. Jeg blev fuldt omskåret for 11 år siden og har absolut ikke fortrudt det. Man kan heller ikke fortryde det. Forhuden er jo fjernet en gang for alle.

    Følsomheden bliver nedsat en lille smule i den ubeskyttede glans, fordi der dannes nogle ekstra tynde lag hud på glansen, men det er så lidt, at det ikke giver problemer ved sex. Den nedsatte følsomhed gør blot, at det ikke er ubehageligt at glans er blottet og gnider mod omgivelserne.
  • Indstillinger
    De billeder der er på google af "dorsal slit" ser ikke særlig lækre ud. Jeg tror jeg har truffet mit valg nu, men jeg er stadig lidt i tvivl om hvordan det fungere at have sex og onanere når der ikke er noget at trække tilbage. Jeg er meget nysgerrig.

    Bedste hilsner
    Ruby
  • Indstillinger
    Hej, ja som du kan se så er jeg en lidt ældre udgave, men jeg har også været hele turen igennem - som voksen.
    Da jeg var først i tyverne fik jeg lavet et keglesnit, eller et V-snit, i forhuden fordi den var alt for stram ved rejsning - det gjorde faktisk ondt at have sex.
    Keglesnittet fungerede også fint nok, det så lidt spøjst ud, men hva. Jeg havde dog det problem at ved lidt hæftig sex havde jeg tit små indre blødninger omkring det sted hvor snittet var lagt. Dvs. små blodkar bristede og kalorius blev noget øm i nogle dage.
    Som 29 årig blev jeg træt af den tilbagevendende ømhed og fik en aftale med en privatpraktiserende urolog - han snuppede så radikalt hele forhuden i min frokostpause.
    Nu til din nysgærrighed: Du kan sagtens ornanere både tørt og vådt, teknikken er lidt anderledes. Jeg skal prøve at beskrive det lidt sobert.
    Vil du være lidt god ved dig selv så brug noget babyolie, eller silokonebaseret glidecreme - ret er virkelig nice.
    Hvis det er en quicky så er metoden (eller kan ihvertfald være det) denne:
    Du griber om kalorius et stykke nede ved roden, strammer lillefingeren godt til og foretager dig hvad du ellers er vandt til. De andre fingre bruger du i et løsere greb.
    Teknikken kan variere lidt afhængig af hvordan du bliver omskåret. Du har sikkert læst begreber som: High and tight, eller low and loose ovs.
    Det betyder, hvor meget af inderste del af forhuden der skal bevares. Nogle sværmer for at beholde det hele, hvilket vil sige at omskræringen nærmest sidder midt nede på skaftet.
    Andre (som jeg) foretrækker "high" dvs. alt inder-forhud fjernes på nær nogle 5-6 milimeter.
    Problemstillingen med indersiden af forhuden er at det er lidt skrøbelidt og ved hæftig sex brister det meget nemt - det er ikke så rart at have sår der, derfor foretrak jeg at få det væk.
    Nogle påstår at det er det sted for der sidder flest nerver, og at man mister nogen følelse ved at fjerne det - det er dog ikke min erfaring.
    Det næste er så hvor meget "skaft-hud" der fjernes. Nogen er vilde med det ultra stramme look og andre vil gerne bevare det lidt naturlige look.
    Det ultrastrame kan give et mega grimt ar, og et tørt håndjob er ikke nogen fornøjelse, hvorimod det lidt mere naturlige look giver plads til at huden kan bevæge sig - aret belastes ikke så meget og et tørt håndjob er absolut ingen problem.
    Men som nævnt, der er mange meninger om den sag og der skrives i lange baner her på nettet. Prøv bare at google det engelske ord: circumcission.
    En sidste ting: følsomheden, De første uger vil du bemærke en forskel, men det afhænger af valget af undertøj. Indtil såret er helet helt op vil jeg anbefale stramt undertøj - Brug nogle bløde papirs lommetørklæder omkring kalorius - det forhundre saltholdig sved og evt. "den sidste dråbe" at komme for tæt på såret. (og så kan den jo skiftes ret hurtigt og diskret).
    Efter et par måneder vil du ikke tænke mere over din penis end du ellers ville gøre, følsomheden i ikke-erigeret tilstand til du ikke længere bemærke.
    Efter et par år vil du måske bemærke at du vil være mere udholden, ved sex, men hvis du ellers "passer og plejer" udstyret vil den lidt nedsatte følsomhed ikke være noget problem overhovet. Ihvertfald er det ikke sket for mig endnu.
    Lad dig ikke forvirre af alle de anti-circ. rapporter der findes på nettet, det er løgnhistorier de fleste.

    Om jeg ville gøre det igen ? ja bestemt, det er mere æstetisk og man føler sig altid ren

    God fornøjelse - og bid tænderne sammen de første uger - mogenboner kan være en ret fæl oplevelse.
  • Indstillinger
    En go side at kigge på er www.circlist.com


    den er kun for voksne...

    De anbefaler som så mange andre, et snit circum1 og jeg har fået...

    Angiveligt skulle det også kunne beskytte mod flere sygdomme.. der i blandt heterosexuel overførsel af HIV... i hvert fald fra kvinden til manden...



    Men held og lykke...


    PS
    AloaVera gel, kan også være god som smørremiddel....
Log in eller Registrér for at kommentere.