Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg en depression?

Jeg er en dreng på 15 år og jeg er meget i tvivl om jeg har en depression eller om det bare er homoner.
I godt et halvt år har jeg været meget nede.
- Der har ikke skullet ret meget til før jeg har fået vand i øjnene
- Vis folk siger det mindste dårligt om min far eller vis de siger noget der køre mig op, kan jeg bare mærke hvordan det bobler efter bare et gå på dem.
- Jeg føler mig træt hele tiden og sover meget når jeg kommer hjem fra skole og arbejde.
- jeg har svært ved at falde i søvn om natten.

Det hele har eskaleret lidt inden for de sidste 2 måneder, specielt det med agrationen.
Mit hus brændte ned for godt et år siden, og jeg har gennem hele forløbet prøvet at været den stærke bror for min søster. vi mistede ikke ret mange af vores ting da det kun var stue, køkken, værksted og mine forældres soveværelse der røg.
Da mine bedste-forældre døde græd jeg ikke specielt meget, da jeg altid har haft været for "stolt" til det. Dog til min farfars begravelse knækkede jeg helt sammen (min morfar og farfar døde næste på strippe)
- Det er ikke fordi at i skal høre alle dårlig hendelser i mit liv men det var mere vis det havde nogen indflydelse, og det kunne hjælpe jer med at svare.

Jeg har stadig ikke snakket med nogle om at jeg har det dårligt og jeg græder heller ikke foran andre, men når jeg kommer ind på mit værelse kan jeg bryde helt sammen. jeg har tænkt en del på selvmord men min families reaktion har hele tiden været i mine tanker så jeg har ikke kunne gøre det.

tak for i gad og læse det og i må meget gerne svare.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal gå til din læge ---og fortælle om hvordan du har det du ville have gavn af at tale med en psykolog ---
    for der er da flere ting i dit liv --som kan give dig er deprission ---

    hvad med dine forældre ---taler du ikke med dem om --hvordan du har det --

    der er måske en psykolog på din skole du kan tale med --du skal ikke gå rundt og have det så dårligt
Log in eller Registrér for at kommentere.