Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skæg??

Hej,

Jeg har et par spørgsmål omkring hårvækst i ansigtet. Jeg er lige fyldt 21 forresten.

Jeg vil vildt gerne have et fedt fuldskæg, og når jeg kigger tæt i ansigtet har jeg faktisk også hår over det hele stortset (bakkenbarter, kind, hage, overskæg osv.), men problemet er bare at mange af hårene på kinderne ikke er så stive i det og nogle er kun dun og meget lyse, så på afstand ser mit skæg ikke så tæt ud og kan godt ligne at jeg har pletter i skægget. Mit spørgsmål er så bare om de hår ALLE sammen bliver mørke/stive i det også alle dunene? Og er myten sand omkring at hvis man barbere hår ofte nok så bliver de mørke? Jeg barberer mig ikke så ofte da jeg godt kan lide at have skæg, men bør jeg barbere mig ofte i en periode måske så de bliver mørke hurtigere?

Mit skæg er generelt bare en blandet pose bolcher, nogle hård er lyse andre mørke og andre har rødlige skær.

Mange tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skulle måske tale med en barber om ---hvordan du skal få et flot skæg---
  • Indstillinger
    Det tror jeg ikke en barber/frisør kan svare ærligt på. Men hår, der bliver barberet af er stivere lige i begyndelsen de gror ud. Det er på grund af den måde de bliver skåret af på. Derefter bliver de bløde igen. Men så kan de jo barberes af igen.

    Hår bliver ikke mørke af at blive barberet. Nogle mennesker har lyse, mørke og røde hår. Det kan man kun ændre på ved at farve. Vi kan ikke selv ændre på den hårpragt man fra naturens hånd bliver udstyret med.
    Så skal man da til hudlæge og have undersøgt om der er noget galt og om der kan gøres noget.

    Det undrer mig at den myte bliver ved og ved, år efter år. At hår bliver mørke og flere kommer til, hvis man barberer dem af. Det er sludder og vrøvl.
Log in eller Registrér for at kommentere.