Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svien ved vandladning

Redigeret 24 januar, 2013, 06:22 i Åben debat for mænd
Hej.
Er en dreng på 18 år som i lang tid har lidt af svien ved vandladning. Jeg er blevet testet for både blærebetændelse og klamydia for lang tid siden, begge negative. Smerten er til at holde ud, men meget irriterende. Det er ikke hver gang det svier, og i mindre grad når jeg husker at drikke meget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mænd/drenge må vel også kunne have sarte slimhinder vil jeg da mene.

    Jeg ved at membrasin ( købes hos matas ) er godt for sarte slimhinder. Jeg har givet rådet her flere gange og nogen melder tilbage, det har hjulpet. Det har også hjulpet mig.
    De er ikke billige at købe, men hvis det hjælper, hvad gør man så ikke.
  • Indstillinger
    du må huske at drikke vand ---ca 1 liter mindst ----men en anden ting ---har du varmt nok undertøj ---hvis du fryser og er kold --kan det godt give iritation på vandladningen ---
    ellers må du undsøges igen ---om du har lidt blærebetædelse ---som godt kan komme og gå
  • Indstillinger
    Det er ikke nok med en clamydiatest, du skal testes for syfilis og gonorré også. Særlig gonorré kan give svie hos drenge, og sygdommen er desværre i kraftig stigning herhjemme da kondom desværre er ved at være mere undtagelsen end reglen.

    Begge sygdomme kan behandles let.

    Og nej, unge drenge har normalt ikke problemer med vandladningen -medmindre de har en kønssygdom eller en anatomisk årsag der bare ikke er opdaget. Men din læge har helt sikkert kigget efter og vurderet at din penis er som den skal være så det skal du ikke bekymre dig om.

    Der er også den mulighed at du HAR haft clamydia men bare at slået infektionen ned og efterfølgende har fået forbigående følsomme slimhinder. Men få nu lige testet resten først, det skulle du have fået første gang, så det er ret dårligt af din læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.