Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Omskæring eller ej?

Redigeret 9 februar, 2013, 16:43 i Åben debat for mænd
Hej alle sammen! Jeg er en ung gut på 18 år som nok skal omskæres pga for stram forhud og samtidig også for meget forhud, er bare i tvivl. Nogle der er blevet omskåret og kan sige noget godt om det? Er sex lige så godt efter eller er den god nok den med at man mister følelsen når man har sex? +gør det ikke herre ondt og blive omskåret, det er jo ikke lige det bedste sted at blive opereret. Hilsen en der hader nåle :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg blev fuldt omskåret for 11 år siden. Operationen tog 45 minutter og var ikke slem overhovedet. Man mærker kun de første stik i forbindelse med bedøvelsen. Resten er smertefri.

    Når glans er ubeskyttet pga den manglende forhud, dannes der nogle ekstra tynde hudlag på glans. I praksis har det ingen betydning for følsomheden ved samleje og onani.

    Du kan evt. bede kirurgen om kun at fjerne det yderste stykke stramme forhud, således at din glans stadig kan dækkes delvist af den resterende forhud.

    Jeg vil dog anbefale den fulde omskæring, for så får man aldrig mere forhudsproblemer.
  • Indstillinger
    Kan du svare på om det er bedre at være omskåret frem for ikke at være omskåret? Og Det vil sige at sex og onani stadig er ligeså godt og ikke bliver dårligere? Og tror helt sikkert jeg vælger den fulde omskæring, for vil ikke døje med flere problemer dernede. Har sprunget strengen engang og den helede forkert sammen, så da det skulle fixes skulle man bedøves inde på glans, så livet var noget bæ lige der. Så håber ikke det er lige så stor smerte den her gang også regner jeg også med det er sidste gang jeg skal opereres dernede.
  • Indstillinger
    Om det er bedre at være omskåret end ikke omskåret, er nok en individuel ting. Jeg er godt tilfreds med at være omskåret.

    For mit vedkommende er samleje og onani bedre uden forhud, end da jeg havde forhud.
  • Indstillinger
    Hej
    En mulig fordel ved en lang forhud, må være, at den er fin at opsamle "klatten" i... Men gør man det, er der risiko for at gå i stå inden udløsning+orgasme er ovre.. Men det er let at smutte ud på toilettet eller andre steder og smide klatten..
    Fuld omskæring....
    Det er ikke blot fuld omskæring...
    Der skal være en samling af inder og yderside... Den kan være tæt ved glans.. tæt ved kroppen eller en mellemting..
    tæt ved glans fjerner de fleste Langerhans Celler, som angiveligt er de som opfanger infektioner.. fx HIV
    Er den ikke stram, når du er slap, så kan det være svært at se, du er omskåret, i hvert fald hvis der er stor forskel i længden ved slap og stiv
    Der er også noget der fidner charme ved at få fjernet mest muligt af ydersiden... så samlingen et tæt på kroppen... fx det almindelige i Japan
    Visse af de gamle typer for omskæring giver en mellemting... fx der hvor forhuden trækkes frem over glans og skæres af, så er der inderside i længde svarende til glans...Vistnok typisk jødisk...
    Hvis du vilse billeder, linker jeg til en side med masser af information... Den er så FOR omskæring....
    www.circlist.com
  • Indstillinger
    Jeg er ikke selv omskåret. Men når du overvejer omfang af en evt. omskæring, synes jeg det er værd at tænke på de umådeligt mange nerver, der findes i forhuden. Nerverne i både forhud og på glansen har en funktion i forbindelse med sex (og onani). Derfor synes jeg, det bedste er kun at få skåret netop så meget af forhuden, at problemet med forhudsforsnævringen forsvinder. Selv om forhuden så kun delvis kan dække glansen, bevarer man trods alt fornøjelsen med de mange nerver i en forhud, der kan glide frem og tilbage, når det er nødvendigt.
  • Indstillinger
    Circum1
    Så er du jo ret barhovedet..
    Før var jeg nok en 10'er.
    Men lidt svært at placere efter... For jeg er en absolut grower...
    Skaft vokser faktor 10
    i allermindste slappe tilstand er jeg nok en 7'er men mest 4-5...
    I begejstret tilstand, så 1 eller måske ½, men den er der ikke...
  • Indstillinger
    Det er nu 9 dage siden jeg fik lavet en omskæring. Vil bare lige høre efter hvor lang tid der går før det er helet hele vejen rundt? Det er helet nogle steder, men der er et sted hvor det bare står åbent?? Heler det af dig selv? Hvor lang tid må der gå og hvor lang tid går der maks før det er helet? Er en smule nervøs over det og vil helst ikke til lægen igen og skal syes. Håber i kan hjælpe mig.
  • Indstillinger
    Hvis nogle har været udsat for det samme, hvad har i gjort og er det gået godt nok ? Hvis ikke håber jeg i har nogle gode svar alligvel!! Er en smule urolig så hjælp hjælp hjælp!
Log in eller Registrér for at kommentere.