Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

at bide negle:-(

Redigeret 14 juni, 2013, 08:21 i Åben debat for kvinder
Jeg er en pige på 23 og jeg har et STORT PROBLEM jeg bider negle hele tiden og jeg har de grimmeste negle og negle bånd:-( jeg har prøvet med gå negl og alm negle lak og sys ikke det hjælper og jeg skammer mig total over at have så ned bidte negle håber i kan hjælpe mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg tror at neglebidning er i samme gade som overspisning ----og igen tror jeg det har noget med psykken at gøre ---jeg har en veninde ---som gør begge dele ----
    hun siger at det er når hun keder sig ---er i dårligt humør--- er mere nogle dage end andre dage ----

    men jeg ved ikke hvad man gør ved det ----selv deciplen --hvis man kan overholde det ---

    hun har bidt negler sin barns ben ---som barn fik hun lak på neglene som smagte grimt manchetter på arnene on natten --så hun ikke kunne få fingrene op til munden ---

    det er en dårlig trøst ---men du er ikke alene om det ---der er adskellige der har den last
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har selv bidt negle, men er stoppet. Ja det kræver selvdiciplin at holde op med at bide dem. For mig hjalp det at "lave noget" når man ikke laver noget. Jeg begynte på noget håndarbejde mens jeg så fjernsyn, eller ikke havde noget andet at lave. Dette hjælp med at få tankerne væk fra neglebidnig og jeg bider ikke længere negle i dag
    vh
    Bambi07
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar. Problemet er at jeg ikke altid er klar over at jeg gøre det så det kæresten der siger stop det pjat
  • Indstillinger
    Hej. Jeg havde samme problem, jeg har bidt negle lige så længe jeg kan huske! Jeg har generelt tendens til at være lidt nervøs, og kunne da også godt mærke, at det tiltog i de perioder (f.eks. ved mine afsluttende eksamener på gym.) hvor jeg var stresset eller presset. Jeg bed både mine negle og når der ikke var mere negl tilbage - så huden omkring neglene og på indvendig side af fingerknoglerne.

    Jeg søgte på nettet og fandt en hypnoterapeut i Vejle, der hedder Louise. Var selvfølgelig temmelig skeptisk, man har jo set så meget på TV og sådan... Men det var en super behagelig oplevelse, som jeg klart kan anbefale! Jeg fik en behandling, og har været fuldstændig fri for at bide negle siden!! (det er ca. et halvt år siden) Jeg tænker slet ikke over det.

    I kan evt. læse mere om det på hendes hjemmeside her: http://www.hypnoseterapi-vejle.dk/behan ... lleri.html

    Kh. Mille :)
Log in eller Registrér for at kommentere.