Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Panik/angstanfald???

Redigeret 20 januar, 2013, 12:49 i Angst
Hej.
Jeg er en pige på 15 år. Jeg har mange gange oplevet at være dreprimeret, og haft lidt angst for nogen ting, men det har ikke været alvorligt eller blevet konstateret. Men igår skete noget mærkeligt.
Jeg var ude og handle med min kæreste, og før det havde jeg røget en joint, hvilket jeg gør engang imellem. Jeg havde det egentlig helt fint indtil vi nåede kassen. Pludselig blev alle lyde forvrængede, og alt begyndte så småt at flimre for øjnene af mig i sort/hvid, jeg fik vejrtrækningsbesvær, kvalme og svimmel og det blev kun værre og værre. Tilsidst kunne jeg næsten intet se, pga. flimren for øjnene, og jeg følte at jeg skulle besvime, men da vi var inde i et supermarked prøvede jeg at holde den, selvom hvert sekund føltes som hundrede år og jeg ville bare ud derfra. Jeg fik koldsved, og havde det VIRKELIG skidt.
Da vi kommer ud af butikken kunne jeg intet se, og gik straks over og satte mig ned, jeg var bleg i hovedet, og til sidst kastede jeg op.
Efterfølgende kom jeg til mig selv igen, fik ''synet igen'', og fik det bedre, men havde stadig en del ubehag i maven, og var udmattet.
Jeg har før prøvet at få det dårligt når jeg har røget, men aldrig lignende denne gang. Ville gerne understrege at jeg på INTET tidspunkt i ''anfaldet'' følte mig påvirket. Er det et angstanfald, eller hvad er det?? Håber nogle kan hjælpe mig, da jeg aldrig har prøvet noget lignende og er meget nysgerrig om hvad der er sket.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Clara

    Jeg synes at hvis du er 100% sikker på at dine symtomer ikke har noget med jointen at gøre skal du gå til læge og snakke med dine forældre. Dette fordi dine symtomer kann være panikanfald som du jo selv skriver.

    Jeg siger dette fordi jeg selv lider af panikangst og kender disse symtomer alt for godt. Men jeg kan også berolige dig ved at fortælle dig at jeg har det fint i dag. Tager tabletter for det.

    Panikanfald behandles med medicin eller kognotiv terapi. Man kan også bruge begge.

    Så igen - om der tale om panikanfald kan du ikke gå hurtigt nok til læge fordi jo længere du venter værre bliver det.

    Håber dette kan hjælpe dig

    Med venlig hilsen Bambi07
Log in eller Registrér for at kommentere.