Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overspisningen ødelægger mig

Jeg er så træt af disse perioder, med skiftene spisevaner. Det tærer på mit, i forvejen dårlige selvtillid.
Et par ”sunde uger” med slankemad, motion og godt humør bliver hurtigt til et ædeflip, der ødelægger det hele. Jeg sagde til mig selv, at en enkelt dag ikke kunne skade, og her sidder jeg 6 dage og adskillige ædeflip senere.
Så sent som i dag, gik det hele bare nedad. Jeg kunne ikke koncentrere mig om noget i skolen, kunne kun fokusere på, at jeg snart skulle hjem og spise. Brugte en masse penge, og heldigvis var far ikke hjemme. Jeg kunne æde i fred!
Da jeg var færdig havde jeg det dårligt. Både fysisk, men også psykisk! Endnu et nederlag, en mavepuster, en knytnæve i hovedet!
Kastede op, og fik det lidt bedre fysisk.

Er på venteliste til diætist, men der går et par måneder, siger de (går til noget psykolog/gruppeterapi). Jeg ved ikke om jeg overhovedet ville kunne følge sådan en plan. Jeg er virkelig ved at give op! Det kan ikke være rigtigt, at dagens eneste højdepunkt er mit /(mine) ædeflip?!

Jeg gider ikke leve sådan her, men lysten til mad, er stærkere end viljen til at lade være.
Er der andre med overspisning derude, der kan give et lille håb?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes du skal overveje at tage kontakt til Landsforeningen Mod Spiseforstyrrelser, LMS, de har både støttegrupper og snart også behandlingstilbud for folk med overspisningsproblematik, desuden har de et fantastisk aktivitetshus for alle med en spiseforstyrrelse eller selvskadende adfærd. Se evt. på lmsnyt.dk eller lmsaktivitetshus.dk

    Håber du får den hjælp du skal bruge

    Mvh
    Katrine
  • Indstillinger
    Tusind tak for svar!
    Kender godt LMS, men har ikke rigtig tiden eller modet til at dukke op. Jeg går i forvejen til noget gruppeterapi, men der fokuseres ikke særligt på spisning.
  • Indstillinger
    Du kan tale anonymt med dem i telefonen, dem som svarer har selv prøvet det.
Log in eller Registrér for at kommentere.