Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Uforklarlig tørhed?

Redigeret 23 januar, 2013, 18:21 i Kvindelige sexproblemer
Hej.

Jeg er en pige på 21 år, som er begyndt at have nogle problemer med tørhed.
Jeg er i et fast forhold som har varet i over et år, og der har aldrig rigtig været nogle problemer før nu, heller ikke før i mine 6 år som sekusel aktiv.
Andet end at jeg har lidt at blærebetændelse, som min læge så fint har forklaret som, ung-pige-betændelse, dvs. for alle os der har et aktivt seksuelt liv. Dette har jeg da fået piller for, som jeg tager hver nat, samtidig med at jeg går på toilettet efter hvert samleje.

Når men nu til sagen, jeg har de sidste par måneder haft tendens til at tørhed, både i hverdagen mens også op til sex, før i tiden nåede han dårlig at røre mig før jeg var våd, men nu er det som om jo mere han røre, des mindre våd bliver jeg, hvilket selvfølgelig giver nogle issues, og dette er på trods af at det føles godt og tænder mig.
Udover dette, så er min udflåd blevet meget mindre, og mere tykt(?), det som om det lige bliver hængende(?) i skedeindgangen. Også er det begyndt at gøre noget så grum ondt, når vi så prøver at have sex.
Er både blevet tjekket for svamp og evt. kønssygdomme, men dette var det ikke.

Er der nogen der har en evt løsning eller lign. - eller som bare har været i samme situation og kan sige det går væk igen af sig selv- vil jeg blive meget taknemmeligt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du spørger også omkring en meniskoperation, og så spørger jeg, om du får nogen medicin for det?

    For tingene hænger jo sammen, så det kan være den medicin, der fører til tørhed.

    Jeg ved det ikke, men kan være et bud.

    Ellers synes jeg, du skal kontakte din læge.
  • Indstillinger
    Du skriver at dit udflåd bliver siddende ved skedeåbning. Det kan være bakteriel ubalance og det er ikke det samme som svamp. For det kan man godt blive tør af, ubehag ved samleje og lugte lidt. Når man har være på penicillen kan det godt forstyrre balancen i skeden. Det kan behandles med mælkesyrebakterier. Du kunne jo prøve det, det skader ikke det er bar mælkesyrebakterier.
  • Indstillinger
    lotte123 - Jeg tager intet medicin ifht forekommende operation, nej. Så det er desværre ikke det.

    Nada28 - Har også haft den tanke, og har de sidste 2 måneder, prøvet "EcoVag", som dog ikke rigtig har afhjælpet noget. Enten er jeg helt tør, som i intet udflåd eller så bliver det "siddende".
Log in eller Registrér for at kommentere.