Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For "tyk" Til En Spiseforstyrrelse

Hfghfhgjfjgkh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal huske, at en spiseforstyrrelse ikke primært handler om vægt, men om ens forhold til sig selv, ens kropsfornemmelse og ens forhold til mad. Anorexi er en psykiatrisk lidelse, og derfor er vægten i virkeligheden kun et symptom på et skævt selvbillede.
    Derfor kan du godt være normalvægtig og stadig have et sygt forhold til mad og dig selv og dermed en spiseforstyrrelse omend det så ikke er anorexi.
    Så glæd dig over, at nogen vil hjælpe dig, så du ikke i alt fremtid skal kæmpe med et usundt selvbillede og et socialt belastende forhold til mad, for begge dele gør det svært at leve det gode liv med venner m.v.
    Rigtig god bedring :-)
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg forstår godt hvordan du har det. Jeg har haft anoreksi eller lidt en blanding af anoreksi og bulimi. I perioder har jeg haft en okay vægt, men alligevel har jeg haft det rigtig dårligt. Jeg prøvede forgæves at få hjælp, men følte ikke de tog mig seriøst, fordi jeg ikke var i livsfare. Det gjorde selvfølgelig at jeg tænkte at jeg var alt for tyk.
    Og når du er spiseforstyrret er det meget normalt at du synes du er tyk, selvom du ikke er det. Jeg har fået at vide at det faktisk er en form for psykotisk syn, man har på sin krop. Men du skal vide at det ikke hjælper at tabe dig mere. Da jeg var længst nede i vægt, syntes jeg også jeg var meget stor, selvom man i følge andre folk kunne se mine knogler stikke ud.
    mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.