Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stritøreoperation

Redigeret 10 februar, 2013, 15:53 i Teenagere
Hej!

Jeg er en pige på 13 år, der har stritøre.

Jeg er skrevet op til en operation, og er nu på venteliste.

Min eneste bekymring er hvordan mine venner og min familie vil reagere.
Jeg har ikke giga stritøre, men nok til at det irritere mig, og gør at jeg næsten aldrig sætter håret op i hestehale eller knold.

Det jeg gerne vil vide er hvordan jeres venner og familie har reageret :)

Knus Ronja

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad siger dine forældre til det
  • Indstillinger
    Mine forældre er 'enige' med mig. De kan godt se hvad jeg mener, og kan sagtens se det fra mit synspunkt. Det der er, er at jeg bliver usikker, det tager på min selvtillid, det er derfor jeg gerne vil have dem 'lagt ind' :) Ved godt det lyder overfladisk, men når det er så lille en 'rettelse' syntes jeg nærmest man kan sammenligne det med at man har bøjle for ikke at have skæve tænder eller overbid. :)
  • Indstillinger
    jeg ønsker for dig at det bliver som du ønsker det ---og du har dine forældre med --lad os høre hen ad vejen --om resultatet
  • Indstillinger
    Hvis du er blevet skrevet op til operation, er det fordi det også af lægen er vurderet til at være nødvendigt for dig.

    Jeg forstår, at du er bekymret for, hvad "de andre" vil sige, når du har fået det gjort?

    Mit forslag er, at du fortæller dem det allerede nu. Fortæller at du jo er ked af det stritøre, og du heldigvis også skal have det ordnet - og at du glæder dig til det, men da også er lidt nervøs for det.

    Jeg er næsten 100% sikker på, at du så vil møde forståelse - og "de andre" vil givet spørge ind til det og være oprigtigt interesserede.

    Med åbenhed kommer man meget langt her i livet.

    Måske du endda kan foreslå at det kan blive et emne, I diskuterer i klassen? Netop det med, at man føler sig lidt "forkert skabt" og hvordan man har det med det.

    Mange - hvis ikke de fleste unge - er jo netop bange for, at de er "forkerte" opå den ene eller anden måde - og det er virkeligt godt, hvis der kan komme noget åbenhed omkring det.
  • Indstillinger
    Hej Alle

    Bare en lille opfølgning til dem der er interesserede :)

    Jeg har, efter at have tænkt længe over det, besluttet IKKE at få lavet operationen alligevel.

    Jeg tænkte, at hvis jeg kender mig selv (hvilket jeg da håber jeg gør), vil jeg på et tidspunkt, eller flere, føle at jeg er 'fake'. Jeg vil med sikkerhed kigge mig selv i spejlet og tænke: " Det er jo ikke mine ører".

    Jeg tror det er vigtigt, at man før en plastikoperation, ser tingene i perspektiv, og tænker "Hvordan vil det her være i fremtiden?" og at man ikke kiún tænke på hvordan man har det lige nu, i nutiden..

    Håber at nogen kan bruge dette til noget, hvis I overvejer en plastikoperation :)

    Knus Ronja
  • Indstillinger
    det er utrolog flot ---du ikke tager overilede beslutninger når du er så ung---

    du har tænkt dig godt om ---og du kan altid få det lavet ---hvis du ad åre gerne vil ---

    jeg ved jo ikke hvordan du ser ud ---og heller ikke dine ører -men jeg tror du er pæn som du er ----
Log in eller Registrér for at kommentere.