Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

brilleudsalg

lotte123lotte123
Redigeret 13 januar, 2013, 13:05 i Åben debat om øjne
Lige for tiden - januar - får den ikke for lidt i diverse reklamer med udsalg på briller.

Både jeg og min mand trænger givet til lidt flere "kalorier" i brillerne, så vi vil få undersøgt vores syn og få gjort noget ved det - så hvorfor ikke bruge udsalget?

Men - jeg synes "junglen" er fuldstændig uoverskuelig - for i hvert fald jeg kan ikke nøjes med enstyrkeglas - og jeg skal også have læsebriller, da jeg ellers får ondt i nakken når jeg f.eks. sidder her ved pc. Jeg må have hovedet tilbage for at se skærmen i min læsefelt.

Så langt - så godt - det har jeg styr på, men hvordan gennemskue disse tilbud?

Billigbutikken Louis Nielsen er jo noget så billige, men hvis man både skal have refleksfri, flerstyrke osv - så kan vi slet ikke finde ud af deres tilbud, og er det så virkelig så meget billigere? Og ER det så lige så godt? Jeg mener - et sted må de jo skulle spare, hvis de virkelig ER væsentligt billigere.

Oven i købet så ser vi sådan set ingen grund til at få nye brillestel, for hvorfor det - de stel vi har fejler ikke noget men det er synet, - og vel det, det drejer sig om - der er blevet dårligere.

Er der så overhovedet noget udsalg tilbage?

Er der nogen, der kan gennemskue lige netop brilleudsalg? Eller skal vi bare tage den Profiloptik, som jeg var i for nogle år siden? Det kostede kassen, men kommer det under alle omstændigheder ikke alligevel til at gøre det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Billigbutikken Louis Nielsen er jo noget så billige
    citat slut

    Jae, men jeg er skeptisk. Nå, jeg vil også være retfærdig. Det kommer vist an på, hvilken butik det er. For min ene søn er godt tilfreds. !!!!!


    Min bror, det er en anden by han købte briller hos L.N. Der skal altid betales forud. Det vil jeg ikke. !!!
    Jeg vil have lov til at sige fra, hvis det er helt forkert. Men nu er jeg også hysterisk ligesom min bror. Han siger ganske vist det kun er mig, men det passer ikke.

    Han turde bare gøre det, jeg ikke tør. Han betalte forud. Da han hentede dem var brillestellet pludselig blevet sort og sad dårligt. Hvad endnu værre var, han kunne ikke se med de glas.

    Han protesterede. Det hjalp ikke. Så ville han have pengene retur. Det kunne han først få ved at indsende en skriftlig klage. Så talte han med store BOGSTAVER. Han fik pengene.


    Jeg gik til Thiele og købte et brillestel på udsalg. De var ikke top moderne, men det var pænt og passede mig. Og prisen var sat ned.
    Mine glas skal laves hos min "private optiker". Jeg tør ikke andet.

    Aldersrabat, tjae, den tror jeg da på, men mon ikke prisen også er skruet lidt op inden, hmm.

    Jo, alt i alt tror jeg godt man kan hente noget på deres udsalg, for der tages overpris for glas. Det siger min bror. "Og så passer det".

    Jeg køber altid kun "hvide almindelige glas" til mine læsebriller, det kan de fleste optikere sagtens klare. Og de er billige.

    Men dem med flere styrker uha, så bliver jeg bange.
    Mest fordi nogle optikere altid skulle anbringe læsefeltet for højt oppe. Det gør min "private optiker" ikke.
    Jeg ved han troede jeg var skør for nogle år siden, men nu har han opdaget det er ikke så galt endda.
    Det er altså mine øjne, der er skøre. Det ved han nu.

    Jo alt i alt tror jeg godt man kan hente noget på deres udsalg. Man skal bare se sig godt for. Og det kan være svært, indrømmet.
    Og så er der tilliden. Det er lige som hos tandlægen, jeg tør ikke bruge en anden end ham jeg kender. Jeg ved han er dygtig og reel.


    ps. Der findes også optikere, der ikke bare vil skifte glas i stellet. Men dem går jeg en stor bue udenom.

    ps. Min anden søn, han skal have samme styrke til begge øjne og ikke så meget, så hans briller kostede 35 kr. og de er virkelig pæne. De blev ikke købt hos optikeren.
  • Indstillinger
    Jeg har da hørt om flere, der var vældigt tilfredse med Louis Nielsen, var der selv for år tilbage, og bortset fra, at optikeren havde en sur dag - så var brillerne nu gode nok.

    Men - jeg vakler lidt, for når det nu er billigt der, hvad er det så, der gør, at de andre optikere ikke følger trop? Der er vel også krise og kamp om kunderne i det fag?

    Der MÅ da være en forskel. Og jeg ved ikke om en forskel hedder kvalitet?

    Men - det er egentlig ikke det, der er min pointe, men hvordan skal man kunne gennemskue junglen og på forhånd finde ud af, hvad der rent faktisk ER billigst - og bedst?

    Det biligste er jo ikke altid det bedste - og det dyreste ej heller.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt det ikke var det du spurgte om. Jeg havde bare lyst til at skrive noget.
    Jeg skrev om L.N. det var, fordi jeg ikke vil betale forud.

    Louis Nielsens brilleglas er af en god kvalitet. En oplysning jeg har fra min bror og han burde vide det.

    Der kan være forskel på kvalitet.
    Nogen skal have en virkelig god kvalitet, det afhænger af hvor meget styrke man skal bruge.
    Mine ene søn har ikke behov for nogen særlig kvalitet, derfor har han købt nogen til 35 kr eller var det 5o.
    Men det kan jeg ikke klare. F.eks. kan jeg ikke bruge plastik glas.

    Jeg tror ikke man selv kan gennemskue det, det handler vist mest om tillid.
  • Indstillinger
    Ingen tvivl - vi skal begge have speciallavede brilleglas - dem i Brugsen kan vi ikke bruge. Eller rettere min mand kan godt, når han laver "svine arbejde"; saver og graver og den slags, men til dagligt brug skal det naturligvis være briller, der passer præcis til vores øjne.

    Jeg har forskellig styrke på hvert øje, så jeg kan slet, slet ikke bruge de "færdiglavede".
  • Indstillinger
    Jeg kommer til at tænke på, mine glas tåler sprøjt fra fedt på stegepanden. Men jeg har set et par glas , hvor antirefleksen ( eller hvad det hedder) var helt ødelagt bagefter.
    Så kvalitetsforskel er der.
Log in eller Registrér for at kommentere.