Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kold tyrker

Redigeret 28 august, 2013, 14:21 i Åben debat om rygestop
I starten af december 2012 fik jeg hos lægen konstateret K O L på et begyndende stadie. Jeg har røget i ca. 40 år.

Så derfor besluttede jeg mig d. 8 december 2012 at fra 1. januar 2013 ville jeg være x-ryger.

Min læge var parat til at hjælpe mig, men jeg tænkte, at da det nu var en 40 årig følgesvend, jeg skulle sige farvel til, så skulle det sgu være på min egen måde.

Så det blev en såkaldt kold tyrker jeg indledte.

Efter 13 dage føler jeg stadig ikke lyst til ryge igen og håber så sandelig at de plusser det har givet - hoster næsten ikke mere, masser af luft, smagsløgene begynder at fungere - er drivkraft nok til at holde ved rygestoppet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hold ud ---bliv ved
    min mand holdt op for 8 år siden ---godt nok med hjælp ---men det jeg vil fortælle ---at nu elsker jeg at lave mad til han ---han smager --og lugter --alt det der sker i køkkenet ---
    han nyder det --og glæder sig til hver gang han skal spise---
    før spiste han som en fugl ---og intet smagte han ---men det har så en anden pris ----han tager på i vægt ---men det er han lige glad med ---han er 83 år
    og vil de sidste år nyde maden ---
  • Indstillinger
    Hvor er det godt klaret!!! Det er virkelig flot.
    Til hvis du skulle være ved at falde i på noget tidspunkt, så synes jeg at du burde have en e cigaret (eksempel: http://din-ecigaret.dk) liggende - den kan stille din trang for nikotin, uden at skade dine lunger. Dvs. at hvis du skulle være lige ved at falde i med cigaretterne kan du i stedet bruge dette bedre alternativ. Mvh Mette
Log in eller Registrér for at kommentere.