Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

angstens grimme ansigt. hjælp

Redigeret 14 februar, 2013, 17:39 i Angst
Kære alle sammen. jeg har netop oprettet en profil herinde og håber at komme i kontakt med andre som har det som mig. jeg er en pige på 27 som lider af angst, jeg har i en periode været angst fri men den er nu vendt tilbage på fuldskrue. jeg har i 2år været i behandling for en depression som jeg kom ud af for snart et år siden, det hjalp også min angst. jeg har haft angst siden mine teenage år men den har udviklet sig og har nu sygdomsangst og dødsangst. det meget svært for mig at leve med og jeg kæmper. ville hører om nogle var int i at snakke som har det på samme måde? Mvh Tanja

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes du skal kontakte din læge (eller en psykiater - de har mere forstand på det).. Det er ikke noget du skal gå med selv. Jeg lider af panikangst, og kunne ikke gå ud af døren det første år efter jeg fik det. Idag kan jeg godt gå ud blandt mennesker. Jeg kan stadig gå totalt i selvsving, men kan som regel få mig selv hidset ned igen, ved at bruge nogle værktøjer som jeg fik lært af en psykolog. Fx vejrtrækningsøvelser...

    Måske det også kan virke for dig?
  • Indstillinger
    Hej tanja. Det lyder en del som min historie. Er angst for angsten.... alle de fysiske symptoner gør mig vred og ked. Min imunforsvar er elendigt og går i en osteklokke det meste af tiden
  • Indstillinger
    Hej Tanjahl2 :-)
    Jeg tror der er mange der har det ligesom dig (bla. mig selv), og derfor synes jeg det er synd at det stadig er så tabulagt som det er.
    Jeg vil gerne snakke med dig hvis du har brug for det, og når du har brug for det. Jeg er ikke psykolog eller læge, men jeg ved hvordan du har det, da jeg selv har lidt af både den ene og anden form for angst.

    Så vil lige kommentere på det første svar du har fået:
    Selvfølgelig er det altid godt at komme til psykolog når man har angst, da de er uddannet i at hjælpe folk. Der er dog en ting ved psykologer - de kommer aldrig til at vide præcist hvordan du har da de ikke selv har været der, så derfor tror jeg også det er sundt at tale med andre der er samme sted.
    Så synes (undskyld mig) det var et lidt mærkeligt svar at komme med, når hun efterlyser folk at snakke med, og ikke en psykolog.

    Dog vil jeg give den der har skrevet første svar ret i at det vil være godt at finde en psykolog hvis du ikke allerede har en.

    Jeg ved også hvor alene man kan føle sig med angsten, så du er velkommen til at skrive.

    De bedste tanker, og held og lykke fremover
    Vaegten1
Log in eller Registrér for at kommentere.