Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad har jeg, hvis ikke det er blærebetændelse??

Redigeret 11 januar, 2013, 04:57 i Blærebetændelse
Jeg har IKKE blærebetændelse men døjer dog med symptomer, som minder om blærebetændelse. Det hele startede ca. 5 mdr. tilbage, hvor jeg havde en blærebetændelse med alle de "normale" symptomer inklusiv smerter i den nederste del af ryggen og i siden (altså nyrerne), dog have jeg ingen feber og heller ikke blod i urinen. Jeg har haft blærebetændelse flere gange før, men denne gang tog det længere tid for mig at komme af med den og skulle igennem 3 antibiotika-kure. Efter et par uger hvor jeg endelig var i bedring men ikke følte mig helt kureret, tog jeg igen til lægen, som konstaterede, at jeg ikke længere havde nogen bakterier i min urin og derfor ikke længere havde blærebetændelse. Jeg insisterede på, at jeg stadig havde symptomer og blev sendt til en urolog, som fortalte mig, at urinrøret godt kunne være irriteret efter blærebetændelsen. Han gav mig nogle piller Urotrol Neo 4mg (Det skal lige siges, at jeg bor i Spanien, og jeg ved ikke, om det er et kendt mærke i Danmark). Jeg har nu taget disse piller i 2 måneder. For tre uger siden var jeg hjemme i Danmark, og jeg bemærkede at mine symptomer helt forsvandt. Jeg var lykkelig over, at det endelig virkede til at pillerne havde hjulpet men besluttede mig for at blive ved med at spise dem de fulde 2 måneder, som urologen havde anbefalet. Da jeg kom tilbage til Spanien, gik der en lille uges tid, og så begyndte symptomerne langsomt igen. På ca. 3 dage udviklede de sig til præcist de samme symptomer som før. Jeg er ret sikker på, at det ikke har noget at gøre med, hvilket land jeg befinder mig i, men det er alligevel et lidt besynderligt tilfælde. Jeg tænker, om det har noget med min kost at gøre eller måske stres?

Jeg er endnu ikke stødt på nogen med præcis de samme symptomer som jeg har og har derfor ingen anelse om, hvad det er jeg lider af. Mine symptomer er som følgende:

Hyppig og stor trang til at tisse (jeg kan gå på toilettet og 10 minutter senere skal jeg igen)
Jeg føler ofte et stort pres på min blære
Konstant irritation og en lidt brændende (IKKE svie) fornemmelse ved udmundingen af urinrøret
Ubehag ved samleje i det jeg føler et pres på blæren
Ingen smerter eller ubehag når jeg tisser (noget, som jeg kan se i de andre debatindlæg, er meget almindeligt)
Ingen kløe, udflåd, hævelser eller andre former for symptomer omkring skeden

Jeg er 30 år og lever et forholdvist sundt liv med sport 3-4 gange om ugen og en variet kost. Jeg har ikke fået konstateret nogen sexuelt overførte sygdomme. Jeg har dog ved en scanning fået at vide, at jeg har 2 små sten (ca. 3 mm) i den ene nyre, men de er umiddelbart for små til at kunne foresage nogen smerter.

Er der nogen, der har oplevet ligende symptomer. Jeg er efterhånden ved at blive rimelig desperat, da det nu har stået på i ca. 5 måneder.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 10 januar, 2013, 11:50
    Hej Louise

    Jeg lægge mærke til, at du ikke havde problemer under dit ophold i Danmark, og at problemerne vendte tilbage, da du kom til Spanien igen.

    Og så er det, at du vil synes, at jeg spørger om noget mærkeligt, men jeg gør det altså alligevel: Var din partner også i Danmark, da du var her, eller blev han i Spanien?

    For sagen er, at man godt kan få den slags symptomer som en reaktion på sex. Disse symptomer har faktisk et navn: honeymoon cystitis, og jeg giver dig lige en henvisning til et brevkassespørgsmål og -svar, der har været bragt her på Netdoktor:

    http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200911.htm

    Der findes forskellige husråd.

    Jeg er overbevist om, at der findes en løsning på dit problem.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej igen Louise

    Jeg vil lige give dig en henvisning til en debat, som er et mønstereksempel på, hvordan vi kan hjælpe hinanden her på Netdoktor, når det fungerer bedst:

    Nedenstående link er en henvisning til en debat om blære-problemer. Jeg har ikke genlæst debatten i detaljer, men jeg lægger mærke til, at spørgeren fik et godt råd:

    Brug Membrasin til at styrke den sarte slimhinde, sådan som Persille anbefaler!

    Og jeg lægger mærke til, at spørgeren vender tilbage, og fortæller, at rådet har hjulet hende!


    viewtopic.php?f=79&t=27986&st=0&sk=t&sd=a

    Nu håber jeg, at rådet også kan hjælpe dig, evt. sammen med andre husråd.

    Husk, at du – når du har været på en eller endda flere antibiotikakure – er nødt til at gøre noget for at genoprette en sund tarmflora ved at indtage probiotika.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tusind tak for dine gode råd.
    For at svare på dit spørgsmål så: ja min kæreste var med mig Danmark. Vi havde sex før, under og efter besøget i Danmark, så jeg tror umiddelbart ikke, at der er en forbindelse mellem sex og mine smerter. Tilgengæld tror jeg, du kan have ret i, at mine slimhinder måske har taget skade efter alt den antibiotika, jeg tog, mens jeg havde blærebetændelsen.
  • Indstillinger
    Nu har jeg læst indlæggene, og jeg vil helt sikkert prøve Membrasin. Det ser ud til at have hjulpet mange kvinder.

    Jeg synes, det er ret trist at se hvor mange kvinder, der døjer med dette problem, og hvor lidt hjælp vi får fra vores læger.
Log in eller Registrér for at kommentere.