Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation, kvalme og nedtrykthed

Redigeret 10 januar, 2013, 00:36 i PMS og menstruation
Hej,

Jeg har fundet ud af, at de perioder hvor jeg er trist og har kvalme, er de perioder hvor jeg har menstruation. Kunne det så have en reel sammenhæng?
Mit humør og overskud er meget bedre når jeg ikke er i den periode..

Andre der oplever det samme?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, mon ikke. Nu er jeg ovre den tid, men husker det sandelig godt. Det var noget vi før i tiden udemærket var klar over, at sådan forholdt det sig.
  • Indstillinger
    Tager du p-piller?

    For netop det oplevede jeg også i blødningsperioden, den gang jeg tog p-piller. Da jeg ophørte med dem, opgørte disse gener også.
  • Indstillinger
    Nej, jeg tager ikke p-piller.
    Okay, er glad for at det tilsyneladende så er helt normalt.. og kun møg irriterende ;)
  • Indstillinger
    Ja, det er mere end møg irriterende. Jeg var meget dårlig i to dage. De sidste 5 dage var jeg bare dårlig. Det var et paradis, da jeg endelig slap.


    Man snakkede før om vilde mennesker, hvor kvinden var uren, så længe blødningen varede og de skulle blive for dem selv." Hvor umenneskeligt".

    "Vilde mennesker"næe, de har været mere hensynsfulde end de såkaldte civiliserede.
    Man må ikke være dårlig og skal bare være oppe på mærkerne hele tiden.
  • Indstillinger
    Hvor er jeg dog glad for at høre at der er flere der har det som mig. Hos mig varer det som regel også to dage hvor jeg virkelig er trist, træt og har kvalme, og resten af dagene er jeg bare træt og irriteret..

    Tankevækkende det du fortæller fra tidligere tid..

    Kender i så også til manglende appetit, grundet kvalmen???
    Jeg kan tit spise slik.. men heller ikke så meget andet.. før dagene er overstået;)
  • Indstillinger
    Jo, jeg havde også kvalme en enkel dag. Jeg kan ikke huske, hvad jeg gad spise. En forbistret hovedpine i et par dage havde jeg også. Ked af det og nem at irritere.

    Kunne jeg få lov blev jeg den ene dag i sengen med en varmepude på maven. Jeg ved andre havde det knapt så slemt, jeg tror det er noget forskelligt.
    Men hvor var jeg lykkelig, da jeg slap. Overgangsalder har jeg aldrig mærket noget til. Hverken på den ene eller anden måde.
  • Indstillinger
    Så er det tilsyneladende helt normalt.
    Det glæder mig at høre..
Log in eller Registrér for at kommentere.