Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Børneorm? Please hjælp!

Redigeret 9 januar, 2013, 03:17 i Studerende og unge
Jeg er en pige, på 17 år der er plaget af børneorm. Gennem hele mit liv har jeg haft svært ved at komme af med dem.
Sidst jeg havde det, var jeg 13 og var ikke så meget inde i hvordan vi fik dem væk.
Derfor har jeg nogle spørgsmål. Hvad skal jeg ringe til for at få recept på dem? Ikke lægevagten, vel? Er den ikke akut? Sidst ringede jeg nemlig ikke til min lokale læge, men kan ikke huske om det var lægevagten? Går recepten så til mit lokale apotek, eller alle apoteker i landet? Vil meget gerne have svar hurtigst som muligt.
På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er din læge du skal henvende dig til. Vagtlæge og skadestue er kun for akutte tilfælde.

    Du skal have medicin, men skal gøre noget mere for at slippe for de orm.
    Gå i bad hver morgen og skifte trusser, vaske dine hænder omhyggeligt efter toiletbesøg. Og så skal der støvsuges grundigt for ormeæg kan overleve i støv i flere uger.
    Recepten bliver sendt til det apotek du beder om. Jeg mener ikke den går ud til alle, men er ikke sikker. Jeg tror det ikke, for så var der ingen grund til at spørge, hvor recepten skal sendes hen.

    Og så er der vel ikke andre i husstanden, der også har dem, så I smitter hinanden. ?
Log in eller Registrér for at kommentere.