Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bange for at ødelægge vores forhold...

Redigeret 8 januar, 2013, 17:13 i Familie og venner
Hej

Jeg skriver fordi jeg har den skønneste forlovede.. (lesbisk forhold)
Hun er let udviklingshæmmet, og har brug for faste rammer, men det fungerer, da vi har aftalt kun at være sammen i weekenderne, så vi ikke stresser hinanden.
Jeg har panikangst, socialangst og OCD.
I den senere tid er problemerne virkeligt taget til. Jeg har svært ved at tale om mine følelser, og glemmer at fortælle hvordan jeg har det, hvilket medfører en del misforståelser, som jeg selvfølgelig er rigtig ked af.
Selvom hun siger til mig, at jeg bare skal huske at fortælle hvordan jeg har det, og at hun ikke kunne finde på, at gå fra min side af den grund, gør det mig stadig rigtig ked af det, og giver mig selv skyldfølelse.

Havde bare brug for at komme ud med det!

Ps. skal til læge i morgen, til en generaliseret heldbredsundersøgelse, med henblik på mine psykiske problemer, for at finde ud af hvad der skal ske videre for mig.

Vh Mie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Synes det er rigtig dejlig I har fundet hinanden. I lyder til at være rigtig glade for hinanden og gode til at rumme hinanden! Synes din forlovede lyder til at være forstående overfor, hvordan du har det og omvendt. Det kan nok godt kræve lidt tilvænning at skulle fortælle hvordan man har det, hvis man ikke er typen, der plejer at tale med andre om den slags. Fortæl at det godt kan være lidt svært for dig altid at få fortalt, hvordan du har det, men at du vil forsøge at blive bedre. Måske kunne i indføre 10 minutter om aftenen, hvor I hver især skal fortælle om jeres dag og hvordan I har det.

    Jeg tror nok I skal finde en løsning for I lyder til at ville hinanden og det er jo det vigtigste:)
  • Indstillinger
    Vi har snakket meget sammen, og hun ved jeg gør mit allerbedste for at få sagt tingene, er også blevet en del bedre i forhold til for et år siden.
    Vi snakker 1-3 gange + en gang ved sengetid fast, hvor vi fortæller om hvad der er sket i dag, og hvad der er af planer i morgen m.m.

    Det er bare rigtig svært, at føle man fylder meget, bliver ofte disideret bange, for at miste det vi har sammen, selvom det et eller andet sted, er fuldstændig ubegrundet angst.
Log in eller Registrér for at kommentere.