Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Den "sindsyge" psykolog..

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mulla

    Var det en idé at gå til selvforsvar? Jeg tror ikke at nogen vil mobbe dig der, tværtimod. Der er måske andre i din situation.

    Det er ikke sikkert at det du har mest brug for er ord.

    Det kunne give dig mere selvtillid og en mere kraftfuld holdning - og mobberne søger de ofre der ser ud til ikke at forsvare sig. Især en holdning af at du vil forsvare dig, vil gøre indtryk. Jeg mener ikke at du skal se kampberedt ud eller være aggressiv, men blot have den holdning at her står jeg. Ikke andet.

    Med venlig hilsen Jesper
  • Indstillinger
    Hej, Mulla.

    Den psykolog lyder VIRKELIG underlig! Min mor er selv psykolog, og jeg ved (sådan næsten) at det ikke er sådan det skal foregå.
    Jeg har selv været udsat for mobning, og er kommet videre, men når du går til psykolog, er det jo fordi du prøver at komme videre, men den der psykolog, hjælper dig ikke, men får dig til at se det fra en dårlig vinkel.
    Jeg synes at du skal stoppe ved hende, og finde en anden.
    For hvis du er blevet mobbet og har behov for at gå til psykolog, skal du ikke bare stoppe med det, fordi hun giver dig nogle dårlige råd. Men i stedet en anden der kan hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Jeg kan godt forstå at du ikke har det godt efter den samtale.

    Jeg er ikke selv psykolog, (men er ejer af psykologhuset ved Åen i København og Århus) men tænker du umuligt kan få noget godt ud at fortsætte sådan et forløb.
    Flere tusinde undersøgelser viser at det vigtigste for at få noget ud af samtalen er en en god relation til psykologen. Det kan man vist ikke påstå du har.
    Hvis du vil have hjælp til at undersøge om den samtale du har lavet er god - og om det er dig der er noget i vejen med (det kan det i øvrigt aldrig være), - jammen så tag den lille guide hvor du tester din psykolog af.
    http://www.phuset.dk/temaer/test-din-psykolog/

    Her vil der også være link til hvordan du vælger en god psykolog. Den kan bruges af alle i hele landet. Jeg håber flere vil bruge den guide, fordi der sker alt for meget skidt terapi hvor folk ikke får skiftet psykolog i tide.
    Jeg håber det kan hjælpe dig videre.

    Der er i øvrigt også et par artikler om depression der måske kan være interessante.

    Venlig hilsen
    Søren Kramer
Log in eller Registrér for at kommentere.