Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad gør jeg?

Redigeret 8 januar, 2013, 08:51 i Angst
Hej, mit problem er lidt besværligt. Okay, for et års tid siden begyndte det småt. Jeg begyndte på vaner, så som, knække fingre, fødder og hive alle mine øjemvipper ud (bed negle på forhånd), og det blegnede værre, da jeg begyndte på gymnasium, efter sommeren. Jeg har siden sommerferien ikker kun e falde i søvn, før kl.2:00, da jeg vågner kl.6 pga jeg tager toget fra Slagelse til Kbh, gøre det det ikke lettere. Det sjak lige siges, at jeg ligger i sengen kl.1021:00, ser film, eller læser, men det dyer heller ikke. Det væreste er, at jeg er nervøs, hele tiden. Især om aften, græder jeg 9 ud af 10 gange. Jeg snakker. Med alle på skolen, men jeg gøre mig tit tanker, så som at droppe skolen, på baggrund af alt min angst, vaner, og søvnløshed. Jeg er hele tiden træt, og kan godt sove i toget, dog gør jeg det ikke, da det kan påvirker min nats
Vn, som jeg ikke får. jeg er ikke genert, og kan godt lide at fremlægge foran klasser osv. men dette er ået på længe, og jeg vil efterhånden gerne falde i søvn inden kl.00:00, for en gangs skyld, kan ikke engang huske hvornår jeg sidst gjorde det. nogle gange er det så slemt, at detve lige før, jeg overvejer selvmord. lyder måske overdrivet, men især angsten og nervøsiteten, sætter gng i negative indstilllinger. What to do? Kunne det være depression? Mvh den ulykkelige pige.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske du i et stykke tid skulle prøve en halv/hel let sovepille for at få en anden rytme.
  • Indstillinger
    Er du stresset? Lyder til du har meget der kører rundt oppe i hovedet dig og gør mentalt træt, men ikke fysisk træt. Synes du skal prøve at komme ud og løbe eller andet der kan få din puls op. Går du i seng kl. 21? Det er lige tidligt nok. Lad være med at gå i seng for tidligt og ligge og lave alt muligt andet i sengen end at sove. Et godt råd er også at slukke tv, stoppe læsning og lignende en halv time før man skal til ro, så kroppen kan koble fra og gøre sig klar til at gå til ro.

    Hvordan er dit humør ellers?
Log in eller Registrér for at kommentere.