Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp

Redigeret 8 januar, 2013, 13:25 i Åben debat om depression
Hej alle sammen jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe med jeg har igennem flere år haft mogle ned ture med dep og stress og har det sidste års tid haft mange nedture der kom hypigere og jeg kunne have 14 dage hvor der ikke var noget også lige pludselig som et lyn kom det igen og kunne så forsvinde igen jeg har kone og fire børn og min kone kan ikke sætte sig ind i det og menrr at det kan man selv komme over så bag hendes ryg går jeg til psykiater det er ikke noget jeg er stolt over men kan ikke forklare hvordan det er at gå og tumle med de her ting og kan godt forstå at det er svært for folk som ikke selv har prøvet det og har en stærk psyke jeg får 75mg sertralin og 100mg lamotrigin de 100 er jeg kommet op på for en uge siden og har den sidste uge efter ellers en månede uden problemer en mærkelig fornemmelse i hovede og krop hvor jeg føler jeg går i en oste klokke og mine tanker kredser om det samme uden jeg kan sige hvad det konkret er selv de alm hverdags ting føles som svære og synes ikke jeg kan tænke klart og slappe af i kropen selv når man skal sove llige som om at man er angst men ikke ved for hvad men kroppen bare ikke kan slappe ordentlig af og jeg bliver mere mistroisk over folk om de kan li mig og synes at jeg gør alting svære for mig selv jeg vil gerne høre om der ande der har prøvet noget der ligner eller har god råd jeg trænger bare til at lufte det med nogen og få det bedre for jeg har rigtig gode perioder og den sidste var heldigvis du bbelt så lang som den forige men det er bare så hårdt når der kommer sådan en tur også føles alt bare skidt selv om når man har det godt godt kan se at alt kke er så slemt men når jeg har det godt har jeg slet ikke lyst til at tale m de dårlige perioder men bare nyde at det går godt jeg er 37 år jeg startede op sertralin i starten af november og de andre med 25mg i decmber pleas hjælp mig er der andre der kan kene nogen af de symptomer eller er det bare mig der er ved at blive skør :-) jeg er bare så.led ved det godt ver for mine børn jeg tror ikke de eller min kone har bemærket noget denne gang og jeg vil heller ikke belæmer dem med det for det har fyldt rigeligt vores liv jeg er blevet rimlig to l at skjule det ved godt ikke er det bedste men qorker ikke at skal igennem de diskussioner det mange gang med føre at skulle forklare hvorfor man har det skidt når man har al det man gerne vil af dejlige børn kone og job som min kone siger så.må der noget galt herhjemme men det er der virkelig ikke men jeg vil bare gerne være en stabil far og mand uden alle de ned ture pleas kom med gode råd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad siger psykiateren du fejler? Ved du med sikkerhed det er en depression? Hvor længe har du oplevet de op og nedture? Og hvor længe varer de?

    Kan godt forstå det er hårdt for din kone, når du har det skidt, men det bekymrer mig, at I ikke snakker om, hvordan du virkelig har det. Tror det er vigtig at være ærlig, hvis tingene skal blive bedre. Siger din kone, at hun ikke orker at snakke om det med dig? For det må da være ubehageligt ikke at kunne fortælle sin egen kone, hvordan man inderst inde har det.
  • Indstillinger
    Det er rigtig svært men jeg orker ikke de ture det medføre og hun mener ind imellem at eet var bedre at jeg flyttede ud til mine forældre i de periodr jeg har det skidt eller at vi måske skulle skilles pga hun ikke kan klare de ture og det vil jeg ikke udsætte mine børn for jer g er slv vokset op uden far
    De slemme ture her starede i foråret hvor jeg så fik noget medicin som jeg fik det værre af som jeg holdte med igen og havde i sommer næsten tre mdr hvor der ingenting var også begyndte de ellers at komme med fjorten dages mellemrum og blive værre og værre dn her gang er det også rigtige g trælsnmen det er ligesom om at jeg bliver kna så desperat og angst som de andre gange men det er bare hårdt at koncentrere sig og er meget træt men sover meget let også pludslig er det væk
    Pyskriateren mener at det er svingende depression
  • Indstillinger
    Jeg havde virkelig håbet der var flere der ville komme med gode råd hvordan de er kommet igennem jeg trænger virkelig til noget feedback :-(
  • Indstillinger
    Har du nogen der støtter dig? Jeg synes virkelig det er synd, hvis du ikke kan snakke med nogen om det. Når man har en depression, er det vigtigt at få snakket om sine følelser. Medicin gør det ikke alene.

    Og at du har fået en depression behøver ikke betyde, der er noget galt med din kone eller børn. Det er en sygdom, der kan ramme alle.
  • Indstillinger
    Jo jeg har noget familie jeg kan snakke med men det er svært at forklare folk som ikke selv har prøvet hvad det vil sige at ha det dårlgt psykisk og de ved ikke rigtig hvad de skal sige det er derfor jeg prøver herinde at snakke med nogle der prøvet det selv om som gidr snakke om det jeg ved ikke om der er et forum herinde det er bare rart at få "luft"engang imellem
Log in eller Registrér for at kommentere.