Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg gå til lægen eller?

Redigeret 8 januar, 2013, 11:32 i Åben debat for kvinder
Hej jeg er en pige på 18 snart 19 som de sidste mange år har haft en regelmæssig menstruationcyklus som højest har varieret med en dag eller to.
Men nu er den udeblevet og er idag forsinket på 10 dag, jeg har siden min sidste menstruation haft ubeskyttet sex med min partner også omkring min ægløsning. Jeg har taget to graviditets tests en i fredags og en idag begge var negative
Men jeg føler mig oppustet, har kvalme, er træt hele tiden, tisser oftere end normalt, ømme bryster som vokset en smule og hævede ben.

Har overvejet at gå til lægen for at få taget en blodprøve så jeg kan få et sikkert svar men skal jeg det eller er der andre der har oplevet noget lignende?

Har ikke været stresset siden min sidste periode.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har haft ubeskyttet sex, så er sandsynlighed for graviditet naturligvis til stede.

    De fleste tests er dog ret effektive, så måske det kan handle om, at du er nevøs, og sådanne ting kan kroppen og menstruation godt påvirkes af, men selv en test kan være usikker, så ja - naturligvis bør du gå til læge for at få en 100% sikkerhed.

    Hvis du gerne vil have barn, så haster det naturligvis ikke så meget, men du ER meget ung, så måske der skal tages andre beslutninger, hvis det er, hvorfor du bør gå til læge nu.
  • Indstillinger
    du skal helt klart gå til lægen og få helt styr på hvordan det står til ---det giver dig ro i sjælen -- det uvisse er roden til forkerte tanker ---
    lad os høre fra dig senere
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar vil bestille tid ved lægen imorgen og så skal jeg nok skrive hvordan det er gået :)

    Synes ikke jeg har været nervøs for det før der var gået en hel uge uden det kom, men det kan selvfølgelig godt have fulgt mig i underbevidstheden :/
Log in eller Registrér for at kommentere.