Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sikke en humørløfter

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    annama, den forstår jeg ikke???

    Du mener ikke, du har fået respons på dine indlæg, ud over den tekniske hjælp?

    Jeg synes da, du har fået ganske fin respons her - og også i den anden "ser man for lidt til sine børn", og ja, den blev temmeligt forplumret i forsøgene på at hjælpe dig med det tekniske, men til trods for det, så var der da ind til flere indlæg, der netop omhandlede det emne, du foreslog.

    Jeg mener også du har haft en tredie debat - jeg husker ikke lige hvilken, men heller ikke der stod du helt alene uden respons. Og jeg har så ikke set, om du har haft flere.

    Så jeg er nok nødt til at spørge dig: Hvad er det du forventer?

    Der er jo vældigt mange debatter - nogle fortsætter en tid for så at dø ud; så kommer der nogle andre, der kører en tid. Og nogle gange kommer der et indlæg, som ingen har en mening om - der kommer ganske enkelt ingen reaktion - sådan er det jo.

    Men hvad er det helt konkret, du mangler, når du ikke mener at have fået respons?
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 09:18
    Citat: " Og nogle gange kommer der et indlæg, som ingen har en mening om - der kommer ganske enkelt ingen reaktion - sådan er det jo." citat slut, Lotte

    Jeg HAR tidl. i aften skrevet et svarindlæg, under `ny overskrift`Da det ikke passer så godt mere, under `humørløfter`overskriften.

    Citatet ovenfor er lidt slående. Her tror jeg du har mèr end ret.

    Jeg tror, at mine indlæg, som oftest er faldet lige netop ind under `denne kategori` mangler en smile- smiley, hèr.

    Jeg vèd, at man skrev indlæg under overskriften "Ser vi vore børn . . . " og det var dejligt at læse.

    På et tidspunkt efterlyste i mine egne meninger herom.

    Mit debat FORSLAG til at skrive om evt.afsavn af børn, kunne jeg jo ikke vide, om DET havde nogens interesse - på forhånd.

    DERFOR AFVENTEDE JEG AT SE OM DER var INTERESSE. og jo ! Fin respons.

    Men jeg rettede mig efter opfordringen. Skrev om, mit afsavn. Efter børn og grundene detil.

    Jeg tror det blev læst (?) Men vèd det da ikke. DÈT var et meget væsentligt emne for mig, dette, at det er så svært - når man sådan savner dem.
    Men nogen kommentarer var der altså ingen, som gav.
    Derfor, man har nok bare fundet det kedeligt, uinteressant.

    Jeg skrev vidre på dette til der ikke var flere tegn tilbage, dvs. ca 11 tegn.

    Dett lange indlæg ville `den`så ikke sende. Ak Så kun disse første afsnit blev stående.

    Jeg skrev i dette sidste - nu forsvundne - afsnit i over en time. Jeg må se, om jeg på et tidspunkt FÅR overskuddet til at skrive det igen. Sikkert ikke.

    Sidst i det forsvundne indlæg opremsede jeg fra ende til anden "hvem jeg er" hvorfor jeg bor i plejebolig, hvad der førte dertil for 4 år siden.

    Min sygdom, `bipolær syndrom`- som startede for 20 år siden, og bevirkede et langt års indlæggelse, og selvfølgelig farvel til arbejdsmarkedet. FOR ALTID.

    Trist, det var som at miste sin identitet, sit "jeg"
    Jeg havde et arbejde, jeg holdt dybt meget af, så det var et tungt farvel.

    Jeg kom da på dèt, der dengang hed `højeste pension` OG - som nævnt - førte sygdommen til flytning til plejebolig.

    Til allersidst i indlægget opremsede jeg mine interesser, fordi jeg troede dèt var en god idè, så kunne folk osse, dèr se, hvem jeg var.

    Blomsterne i krukkerne derude forår,sommer, sensommer + bøgerne, musikken
    (i blodet) - min skjønne kat - film - gode tv serier, udsendelser, som bliver optaget på min dvdoptager og så set, når lysten melder sig. etc.


    På, måske, genskriv. Nu må vi jo se, hvad I øvrige brugere, så mener om at debattere med denne annama9

    Hilsner, på forhåbentlig genskriv, annama9
  • Indstillinger
    Jeg vil være ærlig og sige: Jeg forstår slet ikke dine indlæg.

    Med hensyn til at teksten forsvinder, hvis man kigger tilbage, ja det har også irriteret mig, men jeg fandt på at skrive teksten, der hvor jeg skriver mine mails. Så kan jeg kopiere teksten og overflytte den.
    Andet har jeg ikke fundet ud af.


    Jeg passer også på, hvis jeg har siddet og skrevet noget, jeg har tænkt meget over. Der tager jeg en kopi, for jeg har også været ude for det hele er forsvundet. Det er forfærdelig ærgeligt, hvis man har brugt lang tid.

    Er man for længe om at skrive sit indlæg forsvinder det hele også.
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 09:45
    Tak til persille for respons.

    For at starte bagfra, alt det tekniske, I har givet mig go`e råd, jeg har fulgt dem, og forresten besluttet, at jeg ikke ville nævne flere, da det netop forstyrrer dèt flow, der er i en debat.

    I går blev jeg bare så forban . . . . . inden i - over den store forsvinden - og ku` ikke la` være at brokke over det. Osse fordi forståelsen, klart nok - går helt tabt i et kun halvt indlæg.

    I dag får jeg to forslag til, hvordan at undgå sådant. Lottes, som skriver i et dok.og overfører. Og du, som bruger mailkontoen.

    Denne sidste metode har jeg brugt en del, da havde jeg ikke nogen dokumenter at bruge - fandt så på at lave mine tekster i en `kladdemail`. Virker fint.

    Jeg er selvoplært på computeren. Havde derfor igennem lang tid ikke fundet mig et gratis word program - med dokumenter at ku`bruge.

    Ang. at blive forstået ???

    Jeg vèd i dag,med alt hvad der fulgte, at jeg stille bare skulle ha` listet af.

    Det forekom mig fejt. Derfor skrev jeg indlægget om at stå lidt på sidelinjen -
    og afvente en debat, hvor mine holdninger kunne bruges. Syntes mig dengang en glimrende idè.

    Men, det affødte altså nogen spørgsmål, fra Persille, fra Lotte.

    Jeg funderede længe. Hvordan ku`jeg nu forklare mig bedst.

    Alt i alt - der er ikke så meget at sige, kun især dette ene, hvor ER jeg ked af, at se dig skrive - at "du ikke forstår mine indlæg" ! Persille. ( Du har en dejlig, djærv facon i din skrivestil, som jeg synes vældig godt om, så det er da ærgerligt)

    Men tilbage til: MINE INDLÆG skriver du, altså flere af dem.

    Lad så MIG spørge rent ud : Jeg har skrevet nogen stykker, som burde være tilgængelige nok.

    1) Fx: et halvironisk /humor eet, om en mislykket stavgang.

    2) Fx: eet om hvorfor, afsavn af børn.

    3) Fx: mit allerførste indlæg. om mig selv.

    Disse 3 eksempler på indlæg.

    Er de skrevet i et- for dig at se - uforståeligt sprog. ??

    Eller er det indholdet, du ikke føler dig "enig i" ??
    - - - - - - - - - - - - - - -

    Pause nu, før det falder ud, smiley hèr - - og tid til at rette ryggen.

    Hilsener, annama
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 09:51
    Til persille, især nok.

    Jeg har et indlæg skrevet d.4.1.2013. Rel. til talen om at forstå MINE indlæg.

    Den 4.1. skriver jeg èt og andet - forskelligt. Springer lidt i emnerne, dèr.
    Nævner det osse selv, jo.

    OG selvfølgelig er denne springende form, een jeg vil reservere til mine faste
    `skrivevenner` ikke forfalde til her mere

    Jeg vil prøve, at holde mig til en mere stram og kompakt skrive form, som ER mere læselig. . OK ??

    Stadig, håber på en respons fra dig persille, vedr. de 3 ovenn.eksempler på (synes jeg ) forståelige indlæg.

    Hilsner Annama
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 12 januar, 2013, 05:58
    Hej annama

    Jeg har skam både “bandet og svovlet”, når et indlæg jeg var gået fra og vendt tilbage til, så bare forsvandt når det blev sendt. Jeg skulle “logge” ind igen.
    Og ja, så fandt jeg på at skrive det på den anden måde. Jeg har heller ikke forstand på alt det tekniske og jeg har heller ikke det der Word.

    Det har ikke spor med “enighed” at gøre. Jeg syntes bare du skriver om for mange ting på en gang og jeg aner ikke, hvad jeg skal svare på det.

    Måske skulle du bare skrive om en ting og give din mening, så tror jeg det ville være lettere at følge dig. Altså hvis du f.eks. bare havde skrevet om: Stavgang. Så havde det været lettere lige at give sit besyv med. Jeg sidder her kort tid ad gangen. Går til og fra.

    Jeg er ikke egentlig ude efter pennevenner, men vil gerne svare, hvis jeg føler jeg har en smule at “give”. Jeg ledte selv på nettet efter hjælp og fik den endelig til sidst. Lægen svigtede totalt.
    Så er jeg blevet hængende. Jeg syntes det er meget hyggeligt og også interessant.

    Stavgang var et dumt eksempel jeg kom med. Jeg håber du forstår hvad jeg mener ellers må jeg udtrykke det tydeligere.

    Lotte123 udtrykker i sit svar, det jeg egentlig mente.
  • Indstillinger
    Lige en kort kommentar; stavgang!

    Jo, det så jeg også - og jeg har bestemt min mening om stavgang, men heller ikke jeg magtede at gå ind i alt det andet, der netop også fulgte med det pågældende indlæg, så jeg klikkede fra igen.

    Og så ved jeg forresten ikke lige - hvad denne her drejning har at gøre med Linettes oplæg - "Sikke en humørløfter"

    Undskyld Linette - det er faktisk først nu, jeg ser, hvad det er for en debat, det her sker i.
  • Indstillinger
    Redigeret 14 januar, 2013, 10:43
    Nej, og derfor FORSØGTE JEG at bevæge mig væk.

    Med en relevant overskrift til dèt jeg skrev.

    Har kun læst en anelse af jeres indlæg, endnu. .

    Men ser allerede, at jeg ikke forståes. Det er selvfølgelig en ny oplevelse for mig.

    OG måske begynder I HÈR - at gi mig ret i mine oprindelige betragtninger om:

    At stå lidt på sidelinjen, ell .ikke at passe ind med øvrige brugere,

    At `stå udenfor` - at skrive for `uforståeligt`

    Det var `noget sludder` fik jeg at vide.

    Da jeg udtalte mig om dèt, protesterede I.

    I ville alligevel gerne ha` nogen svar fra mig. Jeg prøvede.

    Men, jeg blir jo slet ikke forstået. Hvorfor så blive VED ? ? ?

    OG hvorfor så være så meget imod mig, når jeg forsigtigt -
    1.gang - lægger ud med at skrive om at føle mig udenforstående.

    Så kunne alt dette jo have været sparet.
    Min evige forklaren mig.
    Jeres kommentarer om`ikke forstået`.

    OG nej, Lotte, Skriver med nogen.
    Det kunne kaldes pennevenneagtigt,
    så dèt søger jeg sandelig ikke i et debatforum.

    annama9
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke det er en ny oplevelse for dig, og for mit vedkommende melder jeg pas.
  • Indstillinger
    Også kort svar til Persille.

    Selvfølgelig skal du vælge selv, hvad du tror på.

    Når du melder pas, går jeg ud fra, at du melder pas til at besvare:
    HVAD det ER i mine indlæg, du IKKE forstår.

    Trist, annama9
Log in eller Registrér for at kommentere.