Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid efter fortrydelses-pille?!

Redigeret 5 januar, 2013, 13:07 i Prævention
Kære Alle

Jeg har tit ubeskyttet sex med en fast partner. Min partner plejer altid at kunne trække sig ud i tide, med det endte alligevel galt og jeg fik en abort d. 22/11-2012.
Efterfølgende blev der holdt en pause i vores sexliv. Vi fortsatte sex uden prævention, og pga. min angst for graviditet, kom jeg op på 2 fortrydelses-piller i ca. samme måned.
Har i alt taget 3, og den sidste tog jeg her d. 05-01-2013, ca. 17 timer efter det ubeskyttet samleje. Samlejen skete lige efter (ca. 12-24 timer) jeg holdt op med at menstruere. Er bange for hvis fortrydelses-pillen ikke virker, for har læst at chancen for at blive gravid én dag efter ens menstruation er meget stor, og at fortrydelses-pillen vidst virker mest effektivt inden menstruations-perioden, hvorimod jeg tog den efter. Har i alt siden 2012 taget 3 fortrydelses-piller (Tager ikke flere!!) Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Den Fortvivlede..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Chancen for at blive gravid lige efter menstruation er lille. Jeg tror derfor ikke du er blevet gravid.

    Du skriver du er angst for at blive gravid og at du lige har gennemgået en abort, men alligevel fortsætter ubeskyttet samleje med en mand, du ikke er fast partner med og anvender fortrydelsespiller som prævention?! Ja, undskyld mig, jeg synes det er uansvarligt. Synes I burde have taget ved lære af aborten og begyndt at beskytte jer. Du burde vise dig selv mere omsorg og passe på din krop. Det er jo heller ikke ligefrem sund at tage så mange fortrydelsespiller.

    Når du tager flere fortrydelsespiller indenfor samme cyklus, kan hormonetniveauet blive så højt at du får forstyrrelser i din cyklus.
  • Indstillinger
    Der går rigtigt mange mennesker rundt på denne jord som er resultat af afbrudt samleje, og som beviser at det er en ualmindelig dårlig prævention.

    Længe inden manden mærker at han er ved at få udløsning, så er der allerede smuttet masser af levedygtige sædceller ud.

    Og så vælger du at fylde dig med fortrydelsespiller, som er meget, meget stærke hormoner, som din krop bestemt ikke har godt af.

    Jeg følger ovenstående; du bør da have lært af den abort og så er det helt klart på tide, at også du sætter dig ind i noget viden omkring prævention, og begynder at bruge det. Det er kun en til at passe på dig: Dig selv.

    En fortrydelsespille fremkalder en kunstig blødning, så du kan derfor heller ikke udregne ægløsning ud fra, hvornår du har haft denne kunstige blødning.

    Du kan i øvrigt sagtens risikere at have problemer med din cyklus i flere måneder efter det, du nu har budt dem.
  • Indstillinger
    Tak for jeres opmærksomhed og hjælp!
    Ja, jeg ved hvor usund jeg er. At tage fortrydelsespiller som prævention var ikke min mening(mere pga. en panik der opstod), og at det skulle blive hele 3 gange, havde jeg aldrig troet og er så ked af, at det kunne løbe så løbsk. De fleste gange har vi også brugt kondom, men har alligevel haft en kæmpe angst.
    Ved det er dumt af mig, specielt når jeg også godt kender til de forskellige præventionsmidler. Vil opsøge lægen når ugen starter, og få noget ordentligt prævention.
Log in eller Registrér for at kommentere.