Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diæter

Helle8Helle8
Redigeret 19 juli, 2013, 16:28 i Sund kost
Hej

Der findes så mange forskellige diæter...

Hvis du spiser efter din blodtype eller måske en anden slags diæt, vil jeg gerne høre om dine erfaringer - hvorfor hvordan m.m.

Skriv gerne i overskriften hvilken slags det handler om så vi ikke får pærevælling ud af det, tak. Helle8

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er for nylig begyndt at skele til "spis efter din blodtype".

    Jeg har i flere år gået og skrantet, kun haft det rigtig godt i korte perioder.
    I foråret 2012 var jeg af anden årsag hos en zoneterapeut, som (kan jeg se nu) fik sat god gang i mit tarm- og fordøjelsessystem, og efter 1-2 måneder fik jeg det bedre end jeg havde haft i mange år, bl.a. fik jeg overskud og energi.

    Men den gode effekt af zoneterapeutens behandling aftog lidt efter lidt, og efter et par fødselsdage i maj/juni gik mit tarmsystem næsten i stå.
    Og på den baggrund fik jeg en mistanke til hvedemel.

    Nu har jeg i en uges tid næsten undgået havregryn, hvede og mælkeprodukter, og min mave og mit hoved fungerer bedre.

    Ifølge "spis efter din blodtype" bør jeg undgå mad med eddike, og dette har jeg selv erfaret for flere år siden.
    Dengang havde jeg også problemer med et trægt tarmsystem, og min mor gjorde mig opmærksom på, at eddike kunne virke stoppende på maven.
    I den forbindelse blev jeg opmærksom på, at det meste af det rugbrød vi kan købe er tilsat eddike, bl.a. det som jeg selv spiste dengang.
    Siden da har jeg spist rugbrød uden eddike, men lavet med surdej.
Log in eller Registrér for at kommentere.