Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bruntligt udflåd, efter finger

Redigeret 30 december, 2012, 08:01 i Åben debat om sex
Kære Netdoktor.

-Min kæreste og jeg har fornygligt lagt og "Hygget". Dvs. at jeg lå og gav hende finger og hun gav mig et handjob.
Torsdag efter at vi havde lagt sammen havde hun så fået noget brunt udflåd hvilket også skete igår lørdag, da vi igen havde lagt sammen.

-Vi er så bange for hvad det egentlig kan være? tegn på graviditet, kontaktblødning, eller hvad der nu ellers lige er.

På forhånd tak!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå, at I lige træder nogle skridt tilbage mht det sex, og så bruger noget tid på at få noget ordentlig seksualinformation, inden I fortsætter.

    Jeg er faktisk chokeret over, så uvidende unge mennseker er i dag. I har helt styr på udtrykkene; handjob, finge, blowjob osv - men hvad der foregår? Det aner I ikke.

    Det er afsindigt vigtigt, at I sætter jer ind i, hvad det handler om, FØR I bare kaster jer ud i sexlivets glæder.

    Det er vigtigt, at I lærer hvordan man får børn og hvordan man IKKE får det.

    Det er vigtigt, at I lærer, hvordan I passer på jer selv og på hinanden.

    Sex er ikke bare en ligegyldig leg, hvor der ikke kan ske noget. I kan blive ufrivilligt gravide, I kan få farlige og livstruende kønssygdomme osv.

    Man bliver IKKE gravid af at få en finger stukket op, men man kan blive det, hvis der kommer sædceller op i skeden, og det kan der godt komme, hvis din sæd kommer ud på hendes kønsdele, mens du kører en finger frem og tilbage. Og der kan komme fuldt levedygtige sædceller ud af dig længe før du aner, at du er ved at komme, så derfor skal der kondom på ved bare den mindste berøring af pigens kønsdele.

    At hun småbløder kan f.eks. være fordi, det var første gang for hende, hvorfor mødommen kan være sprunget og det kan godt bløde lidt de første gange. Du kan også have revet hende lidt med en negl.

    Men - sæt jer ordentligt ind i tingene, før I fortsætter med den sex-udforskning.

    Det er meget nemt - søg på nettet om noget seksualinformation, og bed eventuelt nogle voksne - jeres forældre f.eks. om noget information. Det er absolut ikke urimeligt at bede om - alle har en seksualitet - alle har krav på information.
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar!

    Vi ved godt at vi måske er lige lovligt uvidende og ved godt at der kommer
    "pre-spærm". Men ja, vi kommer nok til at holde tilbage med det.
    Det skal så også sige at jeg faktisk havde kondom på, selvom vi ikke havde sex, som vi også blev enige om var en god ide at gøre.
    Tvivlen kom bare da vi var i tvivl om jeg måske havde kommet til at røre mig selv inden det kom på, da der måske var kommet noget "pre-spærm"
    Det er sådan set der vores bekymring stammer fra.

    Endnu en gang tak for svaret.
Log in eller Registrér for at kommentere.