Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål om livmoderhalsundersøgelse

Hej.
Jeg vil høre mht hpv vaccinen. Jeg vil gerne have en, jeg er 27 år og gravid, så vil vente til jeg har født, men vil gerne have den bagefter, men læste så, at den egentlig virker bedst hvis det er til en der endnu ikke har haft sex og det har jeg jo og har haft den samme partner i snart 2 år og for 1 år siden fik jeg livmoderhals undersøgelse som man skal hver 3 år og den viste ingen forandringer. Jeg vil høre, kan man få celleforandriner selvom det er den samme partner? Og er det ikke muligt at bliver testet for celleforandriner hver år i stedet for hvert 3 år? Er det ikke længe at gå 3 år hvis der i mellemtiden skulle være forandringer?
Nogle der ved noget?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Den virker bedst før man overhovedet har sex, men det er mere sikkert at få den alligevel, har man fundet ud af.
    Jo flere partnere man har jo større bliver risikoen. Så du er jo nok rimelig sikret, hvis I begge holder jer til den samme.
    Hvor ofte man kan blive undersøgt ved jeg ikke, men man kan jo eventuelt selv betale for en undersøgelse.

    Jeg syntes du skulle læse dette. Jeg bliver altid selv mere rolig ved at få viden.

    http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/kraef ... derhalsen/
  • Indstillinger
    Der er ingen grund til at tage celleprøve hvert år hvis der ikke er noget så derfor hver 3. år. Man bliver kun tjekket hver 6. måned hvis celleprøven viser celleforandringer for at holde øjet med om det ændrer sig.
Log in eller Registrér for at kommentere.