Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sprudlende sexlyst < Slap pik

Redigeret 28 december, 2012, 15:18 i Åben debat for mænd
Hej.

Jeg er en ung og flot mand på 23, der gennem de seneste 2-3 år har haft problemer med min rejsning. Problemerne opstod umiddelbart efter jeg slog op med min eks-kæreste. Siden hen har jeg i varierende grad haft svært ved både at opnå og opretholde min rejsning. Jeg har ingen følelser i klemme i forhold til min eks-kæreste og kan ikke se en logisk sammenhæng mellem vores brud og mine rejsningsproblemer.

Jeg har efterfølgende været sammen med en del forskellige piger - nogle for en enkelt nat og nogle på et mere eller mindre regelmæssigt plan - og i tilfældet med mine 'one-night-stands' har det næsten altid været umuligt at opnå rejsning. Der har jeg dog også oftest været let til temmeligt beruset, og jeg har derfor altid tænkt at alkohol var årsagen til disse fiaskoer.

I det seneste års tid har jeg haft et regelmæssigt forhold med en pige, som ikke er min kæreste, men som jeg holder meget af. Jeg har næsten aldrig problemer med at opnå rejsning sammen med hende, men jeg har tit problemer med at opretholde den. Hun er selvfølgeligt påvirket af det og frygter at det har noget med hende at gøre - og det har det ikke. Jeg tænder på hende, selvom hun ikke er min 'drømme-pige' rent udseendesmæssigt.

I en længere periode var jeg meget forvirret over mine rejsningsproblemer, og begyndte at tvivle på min seksualitet. Men jeg er efterhånden ret sikker på at jeg hverken er homo- eller biseksuel. Jeg kan godt værdsætte det smukke og tiltrækkende i en mand, og har intet imod at se to homoseksuelle mænd kysse, men når jeg eksempelvis har seksuelle drømme er det ALTID med piger. Og jeg har fra en meget ung alder været ekstremt pige-glad og havde en relativt tidlig og utroligt vellykket seksuel debut. Jeg har en stærk seksuel trang til det kvindelige køn, så jeg føler mig ikke længere i tvivl om min seksualitet.

Og jeg har længe prøvet at tænke mig frem til årsagen/årsagerne på mit problem, men jeg kan ikke finde en enkeltstående eller indlysende årsag...

For lidt over 3 år siden fik jeg angst for første gang i mit liv, som følge af en aften i Berlin, hvor jeg indtog moderate til store mængder af amfetamin, MDMA og THC. Jeg har siden hen ikke rørt hårde stoffer, men har haft kortere til længere perioder med svingende og varierende angstsymptomer. Jeg fik angst mens jeg var sammen med min eks-kæreste, men jeg havde aldrig rejsningsproblemer sammen med hende i perioden efter mit/mine angstanfald.

Jeg er også ryger og har røget fast i 10 år. Derudover skal det siges at jeg ikke dyrker særlig meget motion, og jeg rører mig kun når jeg til dagligt cykler fra A til B, hvilket i gennemsnit er 20-40 minutters cykling pr. dag. Jeg spiser primært rugbrød med pålæg, kartofler og nødder, og føler hverken at jeg har en decideret usund eller sund kost. Jeg har et ubetydeligt let forhøjet blodtryk (har haft et måleapparat, som jeg fik hjem af min læge). Jeg drikker hverken mere eller mindre alkohol end alle de andre unge, jeg kender.

Jeg har ingen problemer med at hverken at opnå eller opretholde mine rejsning, når jeg onanerer, så jeg er derfor kommet frem til at det ikke kan skyldes noget rent fysiologisk. Jeg er godt klar over at ens rejsning er afhængig af ens sindstilstand, og ligesom at angsten for angsten kan udløse et angstanfald, kan angsten for 'slap pik' hurtigt afløse den stive...

Jeg savner bare virkeligt nogle svar, for jeg føler ikke at det giver så meget mening. Min sexlyst sprudler og jeg har lyst til at vælte mig i kvinder og de har ligeledes lyst til at vælte i mig. Men når jeg efterhånden er til fest og ser de mange piger, som sender blikke og tydeligvis vil i seng med mig, kan jeg ikke lade være med at føle mig enormt utilstrækkelig, som en mannequin uden kønsdele.

Hjælp mig - hvad skal jeg gøre for at få min ungdommelige og insisterende stive rejsning igen?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.