Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Belægning på penishovedet

Redigeret 29 december, 2012, 03:31 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle læsere, jeg tror at jeg har fået en slags kønssygdom, men jeg er ikke helt sikker, og er lidt bange for jeg ved ikke hvad det er, så jeg håber i kan hjælpe mig. Når jeg trækker forhuden tilbage, er der en slags belægning som er hvid når jeg prøver at glide det af, gør det rigtigt ondt ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg er lidt bange for det er svamp. Det skal også lige siges at jeg ikke bader så meget. Det skal også lige siges at jeg aldrig har haft sex.

Tak

Walter01

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan da godt være svamp, og for det første er det ikke en kønssygdom og for det andet er det en meget almindelig lidelse, som alle kan få fra tid til anden, så det behøver du ikke være bange for.

    Hvis du ikke har haft sex, så er sandsynlighed for en kønssygdom ret så begrænset, dvs. ikke eksisterende, men hvis du f.eks. har delt håndklæde eller noget med en anden, så kan du evt. have fået fnat.

    Men - jeg synes da, du skal starte med at gå på apoteket og købe noget mod svamp - f.eks. Canesten -, og så prøve det. Følg anvisningen der følger med.

    Hvis ikke det hjælper, så må du en tur til lægen, og det er altså heller ikke farligt. Din læge har med garanti set det mindst 100 gange før, og vil ikke finde det mærkeligt.

    I øvrigt - at du ikke bader så tit, behøver ikke være et problem, men det er vigtigt, at du holder dig ren i de dele, da der let kan samle sig bakterier, og du bør ofte skifte underbukser jævnligt.
    Hvis du i det hele taget er snavset og lidt usoigneret, så kan det have lange udsigter mht. sex - for en sådan fyr er altså ikke specielt attraktiv.
  • Indstillinger
    Mange tak for indlaget, jeg vil prøve at rense mig lidt mere der nede, og vis det ikke bliver bedre så tager jeg en tur på apoteket. Godt nytår
  • Indstillinger
    Ja, det var så ikke lige det, jeg skrev.

    Hvis du først har fået svamp, hvad det da godt kan tyde på, så skal det behandles - det forsvinder ikke ved at du begynder at vaske dig.

    Det jeg mente med generelt at holde sig ren var, at der dels godt kan opstå svamp igen, dels at der kan opstå andre situationer med bakterier og lignende.

    Så - først behandling, så en rutine med at opretholde en vis hygiejne i de dele.
Log in eller Registrér for at kommentere.