Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HVAD ER DET?

jeg er en 14,5 årige pige. før i tiden vat jeg lidt buttet, men det ændrede sig meget på et år, jeg tabte omkring 6-7 kilo, og jeg var ikke på slankekur, mit bmi var normalt, dog stadig lidt buttet, jeg tabte mig bare automatisk. jeg havde et bmi på 21,93 som 12 årige vejede ca. 50 kg. min sundheds plejeske sy tes at det så fint ud, og sendt mig hjem uden bekømring(alle elever på min skole får et sundheds tjek hver andet år) nå men efter et år, blev jeg utroligt tynd, og vejede kun 44 kg, med et bmi på ca. 18,31. min mor syntes jeg var utroligt tynd. nå men her i ottende tog jeg lidt på i kilo og kom op på 47, og fik et bmi på 17,91. min sundheds plejeske blev bekymret denne gang, da hun syntes jeg havde tabt mig for meget og ringede hjem til mine forældre. de syntes dog at jeg spiste en del. og lod mig på prøve. da vi kom op i decmber, fik jeg julekalender i år. men rittersport. efter en uge, begyndte jeg at få kvlame, og spiste ikke andet end den lille chololade bar. jeg var dog ude og spise med vennerene en dag, men da jeg kom hjem kastede jeg det op. jeg tabte mig ydligere og kom ned i en vægt på 45 kg, og et bmi på ca 17. mine forældre er blevet meget berkyret og tvinger mig til at spise selvom jeg har kvalme, jeg har kun kastet op en gang, men får ondt i maven af mad. mine forældre overvejer at ringe til sundsheds plejesken fordi hun i forvejen var bekymret for mit helbred, og min mor snakker om at indlægge mig hvis jeg ikke snart bekynder at soise noget mere, jeg mener at det et forkert, da jeg mener jeg har det godt, og jeg kan jo ikke sise mere end jeg kan.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du spørger hvad er det ---det er svært at sige ---men du har måske nogle ungdoms vanskeligheder --som du har svært ved at takle ---og det kan indvirke på din psykke ---som så kan indvirke på din spisning ---

    desværre er der mange unge piger der lider af spise-forstyrelser---men jeg ved ikke om det er det du er ved at udvikle----
    hvad siger jeres læge

    hvad med at tale med en skole psykolog --hvis der findes sådan en på din skole ---du skal gøre noget ved det --så du ikke bliver plaget af det i flere år ---eller en diatist som lægger en kost plan ---
    jeg forstår godt din moder er bekymret
  • Indstillinger
    Tror du selv det er en spiseforstyrrelse, tal med landsforeningen. Når du taber dig meget og har ondt i maven kunne det også være glutenallergi. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.