Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjæææælp!

Redigeret 27 december, 2012, 05:42 i Ufrivillig abort
Hej, jeg er gravid, med min kæreste.. og er ikke så langt henne, jeg bliver 17 år snart.. og jeg ønsker det her barn, og jeg er meget imod abort.. og tuder ved tanken om det skal slås ihjæl.. men min mor og far og stedmor. forventer jeg for en abort.. jeg er så bange og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, eller hvad jeg skal sige eller gøre :-( jeg beder desperat om hjælp! :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er også imod abort, men i din situation, jeg ved virkelig ikke. Hele dit liv slår en gevaldig kolbøtte. Jeg tror du skal overveje det nøje. Er du fortvivlet nu tror jeg det bliver værre, når først alvoren rigtig går op for dig.

    Din ungpigefigur ryger sig også en tur inden du er færdigudviklet. Noget du sikkert ikke tænker på nu, men jeg ved hvordan man tænker, når man er ganske ung.

    Du ønsker det barn, mon du er helt klar over et barn skal passes døgnet rundt.
    Og du er kun 16 år. Hvor vil du få penge fra til mad, tøj og bolig. Et barn er ikke gratis. Der skal anskaffes mange ting.

    Er du indstillet på at hente og bringe dit barn fra vuggestue og børnehave. Samtidig med du skal have en uddannelse, så du kan tjene nogle penge. Du starter din tilværelse med en gæld. Hvis det bliver muligt for dig overhovedet.
    Kan du ikke klare det, så tager myndighederne ansvaret fra dig af hensyn til barnet.
    Du kan lige så godt se det i øjnene, sådan er det. Eller vil dine forældre påtage sig både ansvar og de økonomiske forpligtigelser.

    Det varer længe før der bliver råd til nyt tøj og fornøjelser, samt den frihed jeg ved du vil have på et tidspunkt og så har du den ikke.

    Jeg tror ikke du er voksen nok til at kunne klare at passe et barn forsvarligt. Og det er synd for barnet. Jeg har ondt af det lille barn, som får et barn til mor, der slet ikke er klar over alvoren og ansvaret.
    Jeg ved, jeg ikke bliver populær for mit svar til dig, men jeg tror slet ikke du kan overskue din situation på nogen måde.

    Tilværelsen bliver ikke en svæven på lyserøde skyer, medens du går tur med dit barn. Nej, det bliver helt anderledes alvorligt, mere end du forestiller dig eller vil tro på nuværende tidspunkt.
  • Indstillinger
    Kære unge pige

    Du er kommet i en meget svær situation, og der er ikke mange på din alder, der føler de er klar til at blive mor.

    En abort er en tung beslutning, men jeg mener du skal være tro mod dig selv, og mærke godt efter om det er en rigtig beslutning at tage. For at blive mor i så ung en alder er altså heller ikke hverken nemt eller uden problemer, det er et stort ansvar at få et barn, og i din alder kræver det, at du har forældre der vil støtte dig.

    Jeg kan selvfølgelig ikke råde dig, men du må ikke lade dig presse af din far, mor og stedmor. Jeg synes også, at det er forkert af dem, at de forventer du får en abort. Jeg tror du har brug for at snakke med nogen, der ikke har en mening om hvad du skal gøre, nogle der vil lytte til dig, og kan fortælle dig om dine muligheder, hvis du vælger at få barnet.

    Jeg synes du skal ringe til Abortlinien tlf. 48 39 48 48 og få en god snak med dem. Jeg ved at de kan være en god støtte og hjælp til så unge piger som dig.

    Men når så det er sagt er jeg meget enig med persille, for alt det hun skriver er jo også en sandhed hvis du vælger at beholde barnet.

    Jeg kan fortæller dig, at da min datter var 16 år blev hun ligeledes uønsket gravid. Hun var til gengæld helt sikker på, at hun ville have abort. Selv er jeg en stor fortaler for abort, jeg synes det er en ret som alle kvinder gudskelov fik for mange år siden. Men på trods af det forklarede min mand og jeg at hun skulle tænke sig godt om, og at vi hendes forældre altid ville stå klar og hjælpe og støtte hende uanset hvad hun valgte. Vi ville ikke have hun skulle føle sig presset til abort, som jo trods alt er en stor beslutning.

    Hun fik en abort og kom godt over den, det blev forbi mellem hende og kæresten, og i dag er hun 32 år har fået en god uddannelse har en dejlig kæreste og skal giftes til sommer. Kun har ingen børn endnu, men hun glæder sig til at blive gravid, når tiden er inde.

    Håber du vil skrive tilbage og fortælle...

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Blot en lille besked, som jeg er forbavset over.
    Jeg kunne ikke sove i nat og sad og skrev det indlæg, der nu viser sig. Dette indlæg kom ikke frem og af den grund skrev jeg igen for et øjeblik siden. En smule anderledes.
    Men det indlæg viste sig ikke, derimod det indlæg jeg skrev i nat.
    Nu spekulerer jeg over hvor det indlæg, jeg sendte for et øjeblik siden er blevet af.
  • Indstillinger
    Hej persille
    jeg ved ikke om du har opdaget, at den unge pige har to debatindlæg kørende. Du har skrevet et svar begge steder, måske er det det i den anden tråd, du skrev her i formiddag.
    hilsen Sofie

    Så nej det spøger ikke, tryk på " se de 30 nyeste indlæg" der ser du hun har to indlæg kørende, men i oversigten ser man hele tiden kun det ene.
  • Indstillinger
    Åh tak skal du have, nej det havde jeg ikke set. Jeg blev mere og mere forvirret. Tusind tak for din hjælp.

    Og så kommer mit svar til dig også her i denne "debat". Sikken en gang rod.
Log in eller Registrér for at kommentere.