Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

udblivelse af menstruation

Redigeret 28 december, 2012, 03:36 i PMS og menstruation
Hej doktor ! :-)

-Ville bare høre hvordan det kan være at min menstruation udbliver når jeg er i bad ? Burde det ikke bløde hele tiden, fra når man får det, til det slutter?

Mvh Helle Madsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Helle.. :)

    Nu er jeg godt nok ikke doktor, men jeg er da selv en ung kvinde, du bløder stadig selvom du er i bad, men når du står under bruseren, så bliver blodet jo fortyndet af vandet.
    Men det er forskelligt fra kvinde til kvinde, hvordan cyklussen opfører sig, nogle bløder meget andre mindre, og nogle næsten ingenting.
    Personligt har jeg ophold i min menstruation på en dag eller to, og så starter det igen:)

    Mvh.

    Mig.. :)
  • Indstillinger
    Menstruation er jo ikke blod, der tapløber uafbrudt i de 5-7 dage en menstruation varer, så derfor er der også pauser - og det kan netop ofte være, når man er i bad, man får den fornemmelse, for der skyller man lige eventuelle rester af i begyndelsen af badet, og så varer det lige noget, før der kommer mere.

    Ligeledes kan man givet mærke, at der måske kommer mere ved fysisk aktivitet og mindre, når man er i ro. Jeg oplever f.eks. ofte, at hvis jeg har siddet længe og pludselig rejser mig, så kommer der lige et ordentligt "blop". Menstruationen er ofte kraftigst de første dage og så efterhånden mere aftagende. Nogle oplever dog også som ovenstående, at det nærmest stopper for så at komme igen, sådan har jeg det også ind i mellem.

    Det er helt almindeligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.