Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p-pille

Redigeret 26 december, 2012, 09:56 i Prævention
Jeg har taget p-piller i snart nogle år. Jeg er 17 nu. Jeg skriver i dette debatforum fordi jeg gerne vil være helt sikker på mit problem. Jeg begyndte på mine p-piller igen her i torsdags d. 20 Dec og tog pillerne som jeg plejede. Jeg har så glemt at tage en pille både søndag d. 23 dec og mandag d. 24 aften. Jeg skulle holde jul hos min mor og glemte at tage pillerne med da jeg skulle til Odense mandag. Så her tirsdag i dag d. 25 dec har jeg blødt lidt, men tog de to piller da jeg kom hjem, som jeg manglede og det bløder stadig lidt. Jeg har så tænkt mig at tage den p-pille i morgen tidlig, som jeg skulle have taget til aftes, fordi jeg fik at vide af min fars kæreste at det ville være for meget at tage 3 piller på en aften. Så det gør jeg. Jeg har læst på brugsanvisningen at jeg skal beskytte mig de næste 7 dage, når dette er sket eller undgå sex.
Vil bare spørge om.. Kan jeg være gravid? Det ønsker jeg virkelig ik!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det fremgår ikke, om du overhovedet har haft sex i den periode, hvor du har glemt dine piller?

    Som jeg læser dit indlæg, så har du haft glemt at tage dine piller med, så det vil sige, at du også har været klar over, at du ikke har taget dem? Hvis du så alligevel har haft ubeskyttet sex, så er der selvfølgelig en risiko.

    Og - det står i indlægssedlen, hvordan du skal forholde dig, når du har glemt en pille. Jeg vil foreslå, at du læser hele indlægssedlen grundigt. Måske det ikke fremgår, hvordan man skal forholde sig, når man glemmer piller i flere dage i træk, for når det sker, så er det en fuldstændig uanvendelig prævention, så for en sikkerheds skyld bør du så nok bruge anden prævention helt frem til du begynder på næste pakning.

    At du er begyndt at bløde efter du ikke har taget pillerne nogle dage, er vel sagtens fordi når man tager p-piller, så er blødningen styret af denne medicin, og når du ikke tager pillerne, ja, så kommer den kunstigt fremkaldte blødning jo.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke haft ubeskyttet sex :)
    Jeg havde det sidst d. 14 dec.
  • Indstillinger
    Hvis du er gravid, så er det jo så i hvert fald ikke p.gr. af at du har glemt nogle piller flere uger efter.
Log in eller Registrér for at kommentere.