Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Konstant tørring + mulig hæmoride.

Hey.

Jeg har igennem længere tid været plaget af at skal tørre mig mange gange for der ikke er mere afføring på papiret.

Hvis jeg tørre mig en times efter, så er der igen lidt afføring på papiret.
Dette kan ske flere gange. At jeg tjekker og at der stadig er lidt afføring.

Jeg har samtidig en lille "klumb kød" omkring hulet, men vil nødigt gå til lægen hvis jeg ikke er 100% sikker. Der er også blod på papiret (ikke meget, men det er hvergang)

Det har stået på i et godt stykke tid nu og det er psykisk belastende for mig at skulle tænke på om der stadig er afføring selvom jeg har tjekket mange gange.

Hvis jeg har en hæmoride vil jeg med GLÆDE få den fjernet.
Hvis ikke, så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal stille op.

Tak. Rayo

Kommentarer

  • Indstillinger
    er du en mand eller kvinde ung eller lidt ældre ----lad din læge se på det ---det er det vi har vores læge til
    det er ved at være et psykisk problem for dig ---
    og det er noget du skal aflive ----
    du kan få noget salve at smøre med ---og brug lidt vat eller toilet papir bag ...for du river hul når du gnider så meget ---

    du har sikker en hemoride --
  • Indstillinger
    Jeg er en mand i 20erne.
    Hvordan med min tørring?
    Ved du om den vil forsvinde ved behandling af min mulige hæmoride?

    Tak for det hurtige svar.
  • Indstillinger
    nu er jeg ikke læge ---men det lyder som det er en hel mani du har med det tørreri bag i ---og det virker psykisk ---om det forsvinder ved behandling ved jeg ikke ---men jeg syntes da du skal lade din læge se på det ---og få en snak med ham ---for ellers risikerer du at du kører dig selv op ---og vil få det svært ved at få det ud af dine tanker ---
  • Indstillinger
    Du kommer ikke med al afførring når går på toilettet derfor kommer lidt afføring når du tørrer dig bagi efter en time. Du har hæmoride når du kan se en klump kød rundt om anus, der kommer lidt blod efter tolietbesøg så afsted lægen med det.
  • Indstillinger
    En hæmoride kan godt bliver forværret - eller i hvert fald generet - af at man har lidt afføring siddende.

    Jeg gætter på, at du ikke bliver helt 100% færdig, når du har afføring, så der derfor kommer en lille smule mere senere, men netop en hæmoride kan også gøre det sværere at tørre sig ren.

    Så for det første foreslår jeg, at du bruger lidt ekstra tid, når du er på toilettet, så tarmen får den fornødne tid til at tømme sig helt. Husk endelig at du ikke må presse; og det er givet derfor du måske netop har fået en hæmoride. For det andet kan jeg foreslå dig, at du når du har tørt dig med papiret, lige vasker efter med en våd klud. Jeg kan foreslå, at du køber nogle vådservietter, helst af samme slags som til baby - altså uparfumerede og uden alle mulige tilsætningsstoffer. Du kan evt. lige have et par stykker i en plastpose i lommen, som bare kan smides ud efter brug.

    For det tredie, så bør du kontakte din læge og fortælle om problemet - det er nemlig ikke en gang sikkert du i første omgang behøver at møde op, men kan få en recept på en virkningsfuld salve til den hæmoride. Det er givet denne hæmoride, der bløder lidt.

    Operation kommer først på tale, hvis hæmorideproblemet bliver meget voldsomt.

    Til sidst foreslår jeg, at du kigger lidt på din kost. Det er væsentligt, at du spiser noget grov kost, der kan få dine tarme til at fungere bedre. F.eks. er en god gang havregrød om morgenen - endelig grød ikke gryn - rigtigt god til at få tarmene til at fungere og afføringen til at glide lettere.
Log in eller Registrér for at kommentere.