Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg ved ikke om jeg er ved at få en spiseforstyrelse??

Hej alle, jeg har brug for nogle svar som jeg håber nogle af jer kan give mig.
Da jeg var yngre ca 12 år var jeg RIGTIG tæt på at få anoreksi. Men da jeg altid har ville have mange børn som voksen, lavede jeg en aftale med mig selv, som gik ud på at jeg først ville få anoreksi efter jeg havde fået min menstruation. Hvorfor jeg ville få Anoreksi er fordi at de fleste damer i min familie, er bredrøvet osv og jeg har ikke lyst til at ende som dem. Jeg har haft min menstruation længe, og har tænkt rigtig meget på min vægt. Min mor er MEGET tit over mig om mad osv så det har gjort at jeg ikke rigtig kan holde op med at spise (Hvilket er rigtig godt af sundhedsmæssige grunde) Men inden i mig får jeg det så dårligt!
Nogle dage kan jeg godt lade vær med at spise, og andre dage efter jeg har spist smutter jeg ned/ud på wc'et og kaster det op igen. Eller hvis jeg har lyst til mad, tager jeg det ind i min mund og tygger lidt på det og spytter det ud efter. Jeg får det ALTID godt med mig selv efter jeg har kastet op, eller jeg ikke har spist. Er jeg ved at udvikle noget dumt? eller er det meget normalt som teenager pige at tænke/gøre sådan?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er du desværre nok. jeg kan genkende nogle af de ting du gør som jeg selv gør. Mine tanker er konstant fikseret over på mad. Pas på det tager over. Da jeg startede med at kaste op sagde jeg til mig selv jeg ville stoppe når jeg var blevet tynd, men jeg syntes ikke det har hjulpet og jeg kan desuden ikke stoppe det selv mere. det er noget lort så få fat i hjælp mens du stadig kan
Log in eller Registrér for at kommentere.