Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal være far! (Hjælp)

Redigeret 27 december, 2012, 05:45 i Åben debat for mænd
Hej alle sammen

Jeg skal være far her til aug sep.
Det var ikke planen men sket er sket, så vi har valgt at beholde.
Jeg er virkelig nervøs for vi er lige flyttede til Jylland hvor jeg desværre blev brandt af med et job jeg ellers skulle have haft. Jeg er første gangs far og har ingen ide om hvordan det bliver og uden job og et nyt sted, ja så er panikken begyndt at melde sig.
Det her er de spørgsmål jeg stiller mig selv og ligger søvnløs om natten over.
* Kan vi klare det økonomisk hvis jeg mod alle odds ikke får et arbejde i tide?
* Hvordan forbereder jeg mig bedst?
Håber der er nogen der ude der måske kan give svar på de ting jeg går og grubler over.

Mvh Stefan

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hey stefan

    Jeg har en lignende tråd herinde hvor jeg har høstet en masse lort for at have åbnet op og blottet tanker som langt de fleste overraskede mænd sidder med.

    Jeg sidder pt. lidt i samme situation med et ikke planlagt barn som kommer til sommer. Kender tankerne der melder sig. Jeg har et spørgsmål til dig - Er kærligheden der imellem din partner og dig ?

    Hvis ja - så fuck alt det andet. Det skal nok gå. Det hele bygger på kærligheden imellem forældrene. Du skal nok få et job igen og et lille barn koster ikke det vilde i drift - det koster lidt i anlæg, men det kan sku gøres billigt. Min kæreste og jeg har vel gjort det meste for omkring 10k.

    Du skal tage dine vilde og obskure tanker og skrive dem ned her eller på en anden måde få dem ud af kroppen. Arbejd med dem og så forsvinder frygten og tvivlen for hvordan det vil gå.

    Jeg er selv kontrolFreak og vil gerne have styr på alt, men lige med kærlighed og børn er vejene urensaglige - intet er fast - alt flyder. Mit aller bedste råd er: Hvis kærlighenden er der når du lukker øjnene, så er den der også når du lukker dem op igen. LUK øjnene og lad det flyde. Du kan ikke styre det.

    Det skal nok gå min ven - du er ikke den første og ej den sidste.
Log in eller Registrér for at kommentere.